Andrija Arro: suures pildis on kliendi käitumisharjumused Baltikumis sarnased
17.02.2025
17.02.2025
Ta rääkis, et kui ta kogu Baltikumi suunal alustas, oli arvamine, et kolmes riigis tuleb turundust teha erinevalt, sest inimesed on erinevad. „Tegelikult ei ole, on ikkagi reklaamipõhitõed. Võib-olla ühele kliendile on natukene rohkem detaili vaja, võib-olla peab olema natuke värvikirevam, teisele natukene võib-olla puhtam, aga üldjuhul klient Eestis, Lätis, Leedus ei ole nii palju erinev,“ lisab Arro.
Ta on jaekaubanduses töötanud üle 20 aasta. Omal ajal töötas ta Säästumarketis juhatajana ning just siis, kui ta mõtles sealt edasi liikuda, tuli juht ja pakkus kohta kontorisse. Peale mõningast karjääri kontoripoolel jõudis ta turundusse. „Eelmine turundusjuht lahkus ja tema koht jäi avatuks. Korraldati konkurss ja ma pean ausalt tunnistama, et ma isegi ei kaalunud seda võimalust. Turundus oli minu jaoks täiesti välistatud. Ma pidasin ennast selgelt üldjuhtimise valdkonda kuuluvaks inimeseks,“ meenutab Arro. Tolleaegne Rimi juht pakkus talle seda kohta ja pärast väikest järelemõtlemist ta võttis pakkumise vastu. „Minu suhtumine on, et kui elu sulle ikkagi võimaluse pakub, siis see tuleb mingil põhjusel ja tegelikult võiks mõelda.“
Podcastis käsitleti ka jätkusuutlikkuse teemasid. Andrija Arro sõnul on Rimi olnud selles valdkonnas alati aktiivne eestkõneleja. Ta nentis, et „vastustundlik tegevus on baas kõikides ettevõtluse vormides ning see ei ole enam nõndanimetatud nice to have, vaid see peab olema elementaarne põhiosa sinu ettevõtlusest ja see teema käib läbi absoluutselt sinu kõikidest aspektidest organisatsioonis“. Arro lisas, et ta on oma töös alati keskendunud vastutustundlikkusele.
Pikemalt tuli juttu ka tehisintellektist ja tehnoloogiate kasutuselevõtust. Arro tõdes, et tehisintellekti ja erinevaid automatiseeritud protsesse kasutatakse juba Rimis, kuid nende rakendamine võiks olla veelgi ulatuslikum. Ta rääkis tehisintellekti kasutamisest järgmiselt: „ma ilmselgelt tahaks, et me suudaks rohkem siin seda võimalust ära kasutada, mis tegelikult täna turul juba on.“ Ta tõi näiteks, et kliendilehtede loomisel ja muus sisuloomes (nt Bannerflows) kasutatakse tehisintellekti ning automatiseeritud lahendusi. Andrija Arro lisas: „minu ülesanne on leida ikkagi turunduses need efektiivsuskohad ka ülesse ja kaardistada ära protsessid ning leida nendele protsessidele siis automatiseerimise võimalused.“
Lisaks räägiti lähemalt Rimi meeskonnast, koostööst Baltikumis, partneritest, kategooriate valikust poest, lojaalsusprogrammidest, meediakanalitest ja paljust muust.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Katrin Vernik: trendid tulevad maailmast tervikuna
– Juss Apivala: turundust teeme rohujuuretasandil
– Anne Muldme: igas tiimis võiks säilida õhin oma tegemiste suhtes
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.