Annika Parm: turunduses pead suutma kaasas käia kõikide trendidega
27.02.2025
27.02.2025
Annika Parm alustas oma teekonda vabatahtlikuna Kumus, kust kasvas välja huvi ürituste korraldamise ja kommunikatsiooni vastu. See kogemus inspireeris teda õppima meediat ja turundust Tallinna Ülikooli Balti Filmi- ja Meediakoolis. Tema esimesed erialased töökohad olid finantssektori turunduses, kus ta omandas väärtuslikke ja põnevaid kogemusi. Taskuhäälingus räägib Parm põhjalikumalt oma teadmisi finantsvaldkonna turundusest. „Ma ütleks, et tegelikult see on üliäge valdkond, kus turundust teha. Sellepärast, et esmalt võib tunduda, et need piirid on ees, aga seda loovam sa pead olema, et sa suudaks nendes raamides teha midagi ägedat, et tegelikult saab teha väga suuri asju,” sõnas Parm.
Annika Parm töötas Credit24 Eesti filiaalis turundusjuhina ning meenutab, et IPF-Digitalis saadud kogemus rahvusvahelises keskkonnas pakkus mitmeid põnevaid väljakutseid. Ta jagas oma mõtteid erinevate turgude eripäradest ja tiimidevahelise suhtluse olulisusest. „Kui sa võtadki riigid nagu Poola, Läti, Austraalia, Eesti – väga ilusasti on kuidagi see ühisosa. Aga Mehhiko kultuur on väga teine. Loomulikult saab koostööd teha, aga see, kuidas suhelda, on keeruline. Pluss seal on ajavööndite teema, et ma arvan, et see toob alati sellist väljakutset. Kui ma tahtsin Austraaliaga kõne teha, siis ma pidin tegema seda varahommikul enne nii-öelda tööpäeva algust.”
Lisaks selgus, et rohepesu on tänases turunduses suur probleem ning Parm on selles vallas kriitiline. „Meil on see põhimõte kuidagi olnud, et pigem tee rohkem ära ja siis räägi. Me oleme hästi vastu sellele, et me ostame endale ühe elektrikaubiku ja siis ütleme, et me veame kõike elektril. Kuigi tegelikult me veame võib-olla 10 kilomeetri raadiuses ühes linnaosas.“ Annika Parm nendib, et SmartPostis on nad olnud teadlikult ettevaatlikum just jätkusuutlikkuse teemade kommunikeerimisel. Lisaks on ta märganud, kuidas turul tehakse väike samm jätkusuutlikkuse suunas ning seejärel turundatakse seda palju suuremalt.
SmartPosti turundusjuhi meelest on tehnoloogia areng turundust kõvasti muutnud ning tehisintellektil on selles suur roll. Annika Parm sõnas: „ChatGPTd kasutan mina igapäevaselt, ma ei kujutaks elu ilma selleta enam ette. See võidab nii paljude asjade pealt aega. See lihtsustab väga-väga palju asju, samamoodi ma tean, et mu tiim kasutab seda. Mulle ja nende jaoks sai see litsents ikkagi tehtud koheselt ja öeldud, et see peaks olema igapäevane nii-öelda töövahend, et sinu tööd lihtsustada.”
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
– Andrija Arro: suures pildis on kliendi käitumisharjumused Baltikumis sarnased
– Katrin Vernik: trendid tulevad maailmast tervikuna
– Mida brändid peavad arvestama z-põlvkonna tarbijate puhul?
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.