Britid ajavad üha sagedamini taga sooduspakkumisi, eestlaste hoiakud on stabiilsemad
24.05.2018
24.05.2018
Kantar Media tarbijakäitumise sihtrühmauuringust (TGI study) selgus, et britid on kulutamisharjumuste poolest üks väga vastuoluline rahvas – nad lubavad aina sagedamini endale meelehead ja kulutavad raha mõtlematult (täna väidab seda 23% vs. 18% aastal 2006), aga samas on nad üha teadlikumad eelarve koostamisest ja kulude kokkuhoiu võimalustest, otsides aina rohkem sooduspakkumisi (täna 73% vs. 57% aastal 2011) ning nõustudes väitega „Kui teen oma leibkonnale sisseoste, siis on mul iga penn arvel” (täna 36% vs. 20% aastal 2006).
Ka Eesti tarbijad hoiavad sooduspakkumistel aktiivselt silma peal ning sarnaselt brittidele otsib enamik ehk 68% vastanuist poodi minnes paremaid hindu. Meil on sooduspakkumiste atraktiivsuse tase olnud läbi aastate suhteliselt stabiilne (Kantar Emori sihtrühmauuringu TNSAtlas 2018 andmetel).
Erinevalt brittidest on toodete kvaliteet eestimaalaste jaoks aga märkimisväärselt olulisem. Kui 72% eestimaalastest on nõus, et kvaliteetsete kaupade eest võibki rohkem raha välja käia, siis brittidest nõustub sellega vaid 59%. Siingi on ajalist trendi vaadates märgata kahe riigi erinevusi – kui eestimaalaste hoiak kvaliteetsete kaupade eest kõrgema hinna aktsepteerimisel on püsinud läbi aastate stabiilne, siis brittidel on hinnalisa aktsepteerijate osakaal oluliselt langenud (olles 2006. a Eesti tasemele sarnane ehk 71%).
Allikad:
Kantar Emori sihtrühmauuring TNSAtlas. Loe TNSAtlase kohta lähemalt.
Kantar Media TGI study. Loe lähemalt Kantar UK Insigthts lehelt.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.