Britte Maidra-Torro: Eestis pead paljude ametikohtade puhul olema justkui Šveitsi nuga
29.10.2024
29.10.2024
Enne agentuuri tööleminekut omandas Maidra-Torro kogemusi kliendi poolel. Oma kogemust väga erinevate töölõikude tegemisel meenutas ta Skechersi brändi Baltikumi toomisel. ”Alates müügipäevadest Ameerikas, kus ma valisin välja sortimendi, siis tulin siia, tegime hinnad, otsisime pinnad, kuhu jaepoed teha, loomulikult tuli ühe käega turundust teha. Nii et natukene on kogu aeg turunduses varvas sees olnud.”
Tema tegemistest paistab silma see, et talle meeldib asju käima lükata. Muu hulgas aitas ta lansseerida Inbanki, mille kohta ta meenutas: ”Projektide tegemisel võrreldes sellise üldjuhtimisega täna on positiivne see, et seal on algus ja lõpp. Seal on konkreetne mõõdetavus. See mulle tohutult meeldib, sest see muudab selle asja minu jaoks kuidagi ratsionaalsemaks.“ Ta naudib väljakutseid, kus saab midagi muuta, seisev vesi ei ole tema jaoks. ”Ma üldiselt olen selline käivitaja-tüüpi inimene. Kui asjad on juba stabiilsed ja korras, siis peab keegi teine neid tulema juhtima,” iseloomustas ta ennast.
Maidra-Torrol on kogemus nii tellija kui ka agentuuri poolelt ja ta usub, et see on suur eelis agentuuri tööle minnes. Nii on hästi teada, mida agentuurilt oodatakse. Ta tõdeb, et tellija võib teinekord alahinnata agentuuri panust. Ta tõi näite, kus klient tahab 25-sekundilist klippi viie sekundi võrra lühemaks või pikemaks teha. „Ütlesin ka, et me peaks panema siia kakukaamera seina peale, et te näete, mis tegelikult siis juhtub, kui tuleb turundusjuhilt või -spetsialistilt see kõne, et „kuule klipp jäi viis sekki lühemaks ja eelarvet tuli juurde, läks vähemaks, mida iganes. Väiksed muudatused, nipet-näpet, teeme ära.“ Ma arvan, et see on midagi sellist päriseluga võrreldes, kui sa ütled ehitajale, et „kuule, saad sa selle ukse nagu 30 cm sinnapoole panna, et kui raske see on.“” Olles ise varasemalt turundusjuhi kingades olnud, on tal turundusjuhtidega lihtne ühist keelt leida. „Ma ju tean, et ühest küljest on see meedia osa, aga teisest küljest võib juhtkonnast tulla, et „turundus, meil ei lähe hästi, tehtagu midagi“. See on ju ikka, et kui läheb kehvasti, siis on turundus süüdi, kui läheb hästi, siis on ostujuht head tööd teinud,“ rääkis Maidra-Torro. Agentuuris töötamist julgeb ta soovitada, sest see annab hea ülevaate erinevatest valdkondadest ja isegi, kui on soov edaspidi n-ö kliendi poolele liikuda, on palju lihtsam ettevõtte valikut teha.
Juttu tuli ka suunamudijate kaasamisest ning Maidra-Torro leidis, et tänu sellele on tähelepanu saanud ka väiksemad brändid. Varasemad traditsioonilised meediakanalid jätsid need brändid välja, kes ei jaksanud omale sinna pinda osta, nüüd on aga võimalusi rohkem. „Väga paljudel brändidel on mingi kokkupuude influenceritega, nad soovivad neid oma kanalites kasutada ja siis tegelikult agentuur aitabki neid valideerida ja õige leida. Mulle tundub, et see on natuke professionaalsemaks nüüd läinud, varem see oli hästi selline kurgid-sulle-raha-mulle-business. Täna neil (suundamudijatel) on mingi ettevõtte, nad esitavad arve ja see käib ikkagi ilusasti, mitte nii, et annan kreemipurgi ja siis räägid selle eest ükskõik mida.“
Agentuuride tasuarvestusest rääkides soovitas Maidra-Tarro, et klient peab alati nägema, kui palju on agentuur tema jaoks tööd teinud. Kliendil ei pruugi olla alati ettekujutust, mida see agentuuri jaoks tähendab, kui on vaja üht või teist asja teha või plaanis muudatusi ellu viia. Elu agentuuris võttis Maidra-Torro vahvalt kokku nii: „Vahel, kui on täielik hullumaja kuskil, et „appi-appi“ ja inimesed võtavad südamesse ja ütlevad, et ma ei jõua selleks ajaks, siis ma ütlen, et „nobody dies in our business“ (keegi ei sure meie äris – toim.). Me ei ole kirurgid. Kõik on inimesed, enamus mõistavad. Vahel juhtub ka vigu, olge ise inimlikud ja siis üldiselt ollakse teiega ka.“
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Kristi Männik: Mulle meeldivad suured ettevõtted ja mulle meeldivad tugevad brändid
– Veronika Veskimets: suhtun tehisintellekti kui järgmisesse Excelisse
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.