E-poodidest ostetakse kõige enam elektroonikat ja kosmeetikat
25.08.2023
25.08.2023
Juulikuus tegi iga teine elektroonika (53%) ja kosmeetika (50%) ostja oma ostu e-poest. Elektroonika ostjate puhul oli suurem e-poest ostjate osakaal 35-49-aastaste (65%) ja 65-74-aastaste (61%) seas, kosmeetika puhul aga 25-34-aastaste seas (63%). Ka kodutehnika (46%), raamatute (45%) ja parfümeeria (40%) puhul teeb märkimisväärne osa ostjatest oma ostu just e-poest. Kõige vähem ostetakse e-poest toidukaupu (12% toidukaupade ostjatest) ja ravimeid (13% ravimite ostjatest).
Juulis ütles iga teine (52%) inimene, et on viimase kuu jooksul veebist kaupu ostnud. „See on küllaltki stabiilne osakaal. Vaadates viimast aastat, siis jõulukinkide ostmise ajal on e-poest ostjate osakaal olnud kõrgeim,“ rääkis uuringuspetsialist Raul Allas. „Spordikaupu ning sisustuskaupa ja mööblit eelistavad inimesed aina rohkem osta poest kohapealt, seal on aastaga olnud suurim langus e-kaubandusest ostjate osakaalus,“ lisas Allas.
E-kaubanduse seires küsitakse inimestelt, kui paljud olid vastavat tootegruppi sel kuul ostnud ja kas nad tegid selle ostu e-poes või poes kohapeal.
Kantar Emor viib e-kaubanduse uuringut läbi alates 2020. aastast. Juulis läbi viidud uuringus osales 1022 inimest vanuses 15-74. E-kauplejad ja teised huvilised saavad lisa uurida raul.allas@kantar.com
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.