Eesti elanike hinnatuimate ettevõtete TOP3 moodustavad kino, tankla ja bussiettevõte
02.04.2024
02.04.2024
NPS soovitusindeksi uuring kaardistab, kuivõrd soovitaksid inimesed erinevaid ettevõtteid, mille teenindusega nad on viimasel ajal kokku puutunud, oma sõpradele ja tuttavatele.
Kui Artis ja Lux Express olid esikolmikus ka mullu, siis Jetoil tõusis nii etteotsa alles tänavu. Neljas ja viies positsioon kuuluvad Rahva Raamatule ja Smartpost Itellale.
“Eesti elanikud on aina hinnatundlikumad ja näeme seda väljendumas ka uuringu tulemustes,” märkis Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko. “Näiteks Jetoili tõus esikolmikusse on kindlasti sellest mõjutatud, kuna vastajad mainisid ettevõttele antud kommentaarides kõige rohkem just Jetoili soodsaid hindu,” lisas Esko.
Tema sõnul hindavad inimesed tasakaalu hea hinna ja pakutava kvaliteedi vahel. “Siin oleneb tugevalt ka teenusepakkuja valdkonnast: on valdkondi, kus inimesele on tähtsaim hind, ning neid, milles jääb peale kvaliteet, mugavus ja kogemus,” nentis Esko.
Valdkondadest on esireas jätkuvalt otsest positiivset emotsiooni pakkuvad kategooriad, nagu kinod ja raamatupoed. Ka laialt kasutatavad pakiveoteenused on kõrge keskmise soovitusindeksiga. Üldiselt on madalamalt hinnatud valdkondi, mille peamine puutepunkt kliendi ja teenusepakkuja vahel on pelgalt arve või maksed. „Inimesed võtavad mõningaid teenuseid iseenesestmõistetavana. Selliste teenuste puhul tekib kliendil emotsioon vaid siis, kui tuleb oodatust suurem arve või esineb mõni tõrge. Kui kõik töötab nii nagu peab, võetakse seda loomulikuna,” sõnas Esko.
Eesti suurimate teenindusettevõtete soovitusindeksi NPS (net promoter score) uuring mõõdab reaalsetel kogemustel põhinevat soovitushinnangut. Uuringus mõõdeti sel aastal 68 ettevõtet. Kantar Emor viis uuringu läbi veebis perioodil 28.02.–14.03.2024 ja selles osales 2116 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.