Eesti ettevõtete turunduseelarvetest pea poole moodustab meediareklaam
22.03.2024
22.03.2024
Muu hulgas tõi Alar välja, et
– Eesti ettevõtete turunduseelarved on meediareklaami poole kaldu, tehnoloogia kasutuselevõtus turunduseesmärkide saavutamiseks on arenguruumi. “Kuidas on nii, et kui mujal maailmas läheb turunduseelarvest neljandik turundustehnoloogia peale, siis meil ei lähe? See tähendab meie jaoks konkurentsivõime kukkumist. Kui tehnoloogiat rohkem kasutusele võtta, läheb vähem meediareklaamile – need on omavahel seotud. Me kasutame vähem tehnoloogiat ja proovime tehnoloogia mittekasutamist kompenseerida meediareklaamiga,” selgitas Alar Pink. Selle aasta uuringu andmetel läheb turundustehnoloogia kuludeks 7% turunduskuludest, samas meediareklaamiks 46%.
– “Suur küsimus on see, et palju meil turundusraha on,” rääkis Alar. “Meil on ka ettevõtteid, kes kulutavad igal aastal miljoneid turundustegevustele.” Tema sõnul on Eesti turunduses kogumaht 400 miljonit eurot ja ülespoole.
– Turunduseelarve paikapanekul lähtutakse kõige enam eelmise aasta eelarvest. “Hea on näha, et päris suur protsent reageerib turule. Me ei lähe sellise pimeda kanana edasi, vaid vaatame, mis toimub,” lisas ta. Nulltasemest eelarvestajaid ehk neid, kes alustavad täiesti puhtalt lehelt, on endiselt marginaalselt. “See on maailmas selge tendents: võetakse nullist ja muudetakse oma tegevusi. Siin on meil mugavustsoonist väljatulekut,” kommenteeris Alar Pink. Valdavalt planeeritakse tulevaks aastaks turunduseelarve kasvu. Samas 31% vastajatest ütles, et eelarve jääb samaks ning 3%, et eelarve kahaneb.
– Kõige tulemuslikumaks digiturunduse kanaliks hindavad uuringus osalejad e-maili turundust, uudiskirju.
Suur aitäh kõigile 61 turunduseksperdile, kes paneelis osalesid! Väga ootame ka järgmisel korral osalema! Nii saame hea ülevaate turul toimuvast, mis on kasulik info kõigile turundajatele.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.