Enel Kolk: edu võti on valmisolek teha oma plaanis muudatusi
03.09.2024
03.09.2024
Rääkides konkurentide tegemiste jälgimisest, märkis Kolk: „Ma kindlasti ei poolda sellist rapsimist, et issand, oi-oi, nüüd see konkurent tegi midagi sellist – millega me vastame?! Ma arvan, et siin tuleb enesekindlus mängu. Ma olen teinud oma plaani mingi kindla eesmärgiga ja ma usun sellesse plaani.“ Ta lisas, et mõistlikkuse piires tuleks oma plaaniga edasi minna, olenemata sellest, mida konkurent parajasti teeb või ei tee. Küll aga peaks lisaks plaani olemasolule olema valmis seal ka vajadusel muudatusi tegema.
Olles töötanud erinevate valdkondade ettevõtetes, leiab Kolk, et selline vahetus ja erinevate nurkade alt inimese psühholoogia vaatamine on arendav. „Tegelikult inimene on ju ikkagi inimene. Turunduses me ju hästi palju ikkagi lähtume inimpsühholoogiast ja kas ta ostab pesupulbrit või jäätist või mingit pangateenust – tegelikult tema mõte toimib ju ikkagi enam-vähem ühtemoodi. Vaadata inimese psühholoogiat erinevate nurkade alt ja kuidas talle siis see sobivaim toode või teenus sel hetkel leida ja pakkuda – ma arvan, et see on kindlasti arendav.“
Töökohta vahetades soovitab ta võimalikult palju tutvuda selle organisatsiooni sisemise kultuuriga: küsida küsimusi, suhelda võimalike tulevaste kolleegidega. „Sa võid olla ükskõik kui hea spetsialist ja sul võivad olla ükskõik kui head teadmised, aga kui sul ikkagi inimlikult klappi ei ole nende inimestega või teie väärtused ei klapi omavahel, siis sealt ei tule kunagi nagunii head nahka.“ Oma meeskonda uut inimest värvates korraldab Kolk enne lõplikku otsustamist ka uue inimese kohtumise olemasoleva meeskonnaga. „Et näha, kas see dünaamika toimib ja kuidas uus inimene tunnetab: kas ta tahab nende inimestega koos ühes meeskonnas tööd teha ja vastupidi ka, et kas meeskond tunneb, et see on see inimene, kes meil puudu on. Ma hästi usun sellesse meeskonna dünaamikasse.“ Sooja sõnaga meenutas Kolk oma õpinguid Tallinna Ülikooli organisatsioonikäitumise magistriõppes, mis andis head tööriistad inimeste juhtimiseks.
Turundustegevuste hindamisel jälgib ta erinevaid mõõdikuid. Ta tõi näiteks ettevõtte kuvandi ja tuntuse (nt top of mind), müügitulemused ning püsikliendi soovitusindeksi ja ostukäitumise. Ta rääkis, et on üldiselt väga andmeteusku ja püüab tegevuste ja tulemuste vahel leida põhjus-tagajärg seoseid. Samas märkis ta, et innovatsiooni ei saa ehitada mineviku andmete peale.
Enel Kolgi jaoks on väga tähtis igapäevane areng ja uudishimu juurde õppida. „Uute asjade leidmine ja selliste ahhaa-efektide tabamine on ülioluline,“ ütles ta. Ka kampaaniaid tehes püüab ta iga kord mõelda, kuidas teha veel paremini ja mida muuta. Saatejuhi küsimusele, kuidas leida aega uuendustega kursis hoidmiseks, vastas ta: „Kui ütleks, et mul ei ole aega selleks, et mingite uuendustega ennast kurssi viia, siis see on nagu kunagine mõistujutt sellest, et lükkame seda kandiliste ratastega käru, sest meil ei ole aega neid käru rattaid ümmarguseks viilida. Mulle natuke tundub see nagu seesama põhimõte. Ma ei saa endale lubada seda, et ma ei oleks uudishimulik.“
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Kristjan Seema: uudishimu on üks edasiviivamaid jõude
– Annika Oja: Kalevi brändiuuendus oli hea muudatuste juhtimise kogemus
– Georgi Viies: olen ühte asja nii kaua teinud, et see ongi südameasi
– Karl Multer: õnn on see, kui satud sinna, kus käitumine su ümber on ka sulle omane
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.