Erakondade reitingud märtsis
31.03.2015
31.03.2015
Pärast valimisi on kõige olulisemad muutused seotud IRL-i ja Vabaerakonnaga, esimest nimetatut peeti valimistejärgsetes meediakajastustes kõige suuremaks kaotajaks ning teist suurimaks võitjaks. Sellega seotult jätkas IRL-i reiting langemist ning Vabaerakonna oma tõusmist. Siinkohal peab toonitama, et uuringu küsitlusperioodil kuulus Vabaerakond veel valitsuskoalitsiooni moodustavate erakondade hulka ning väljalangemise mõju selgub järgmisel kuul. Tavaliselt on pärast valimisi suurima häältesaagi saanud erakonna reiting jätkanud tõusmist, aga kuna Reformierakonna positsiooni ei ole peetud nii tugevaks valitsuskoalitsiooni moodustamise kontekstis (eriti võrreldes eelmiste valimiste järgsete perioodidega), siis pole ka selle erakonna positsioon muutunud.
Veebruar
11.-18.02 |
Veebruar
23.-26.02 |
RK valimised
1.03.2015 vvk.ee |
Märts
11.-19.03 |
|
Eesti Reformierakond | 23% | 26% | 28% | 28% |
Eesti Keskerakond | 22% | 22% | 25% | 24% |
Sotsiaaldemokraatlik Erakond | 20% | 19% | 15% | 16% |
Isamaa ja Res Publica Liit | 14% | 16% | 14% | 10% |
Eesti Vabaerakond | 9% | 10% | 9% | 12% |
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond | 9% | 6% | 8% | 9% |
Muud | 3% | 1% | 2% | 1% |
Märtsikuu erakondade reitingute aluseks oleva uuringu korraldasime ajavahemikus 11.–19.03.2015. Omnimetoodikaga läbi viidud uuringus intervjueeriti 1070 valmisealist kodanikku vanuses 15–74 aastat, 444 intervjuud tehti vastajate kodudes ning ülejäänud veebis.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.