Erakondade reitingud märtsis
31.03.2015
31.03.2015
Pärast valimisi on kõige olulisemad muutused seotud IRL-i ja Vabaerakonnaga, esimest nimetatut peeti valimistejärgsetes meediakajastustes kõige suuremaks kaotajaks ning teist suurimaks võitjaks. Sellega seotult jätkas IRL-i reiting langemist ning Vabaerakonna oma tõusmist. Siinkohal peab toonitama, et uuringu küsitlusperioodil kuulus Vabaerakond veel valitsuskoalitsiooni moodustavate erakondade hulka ning väljalangemise mõju selgub järgmisel kuul. Tavaliselt on pärast valimisi suurima häältesaagi saanud erakonna reiting jätkanud tõusmist, aga kuna Reformierakonna positsiooni ei ole peetud nii tugevaks valitsuskoalitsiooni moodustamise kontekstis (eriti võrreldes eelmiste valimiste järgsete perioodidega), siis pole ka selle erakonna positsioon muutunud.
Veebruar
11.-18.02 |
Veebruar
23.-26.02 |
RK valimised
1.03.2015 vvk.ee |
Märts
11.-19.03 |
|
Eesti Reformierakond | 23% | 26% | 28% | 28% |
Eesti Keskerakond | 22% | 22% | 25% | 24% |
Sotsiaaldemokraatlik Erakond | 20% | 19% | 15% | 16% |
Isamaa ja Res Publica Liit | 14% | 16% | 14% | 10% |
Eesti Vabaerakond | 9% | 10% | 9% | 12% |
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond | 9% | 6% | 8% | 9% |
Muud | 3% | 1% | 2% | 1% |
Märtsikuu erakondade reitingute aluseks oleva uuringu korraldasime ajavahemikus 11.–19.03.2015. Omnimetoodikaga läbi viidud uuringus intervjueeriti 1070 valmisealist kodanikku vanuses 15–74 aastat, 444 intervjuud tehti vastajate kodudes ning ülejäänud veebis.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.