Eristuva TikToki reklaami loomise saladused
03.04.2023
03.04.2023
Rahvusvahelise Kantari ja TikToki esindajad jagasid näpunäiteid märtsi lõpus toimunud veebiseminaril.
Kõigepealt tuleb silmas pidada, et TikTok on eelkõige meelelahutuskanal. Selle kasutajad tahavad näha kirge, draamat, seiklusi. Et TikTokis õnnestuda, tuleb panna inimesed midagi tundma. Anda neile midagi sellist, mida nad tahavad kogeda. TikTokis on meil vaid paar sekundit, et inimeste tähelepanu käita, esimesed sekundid on selgelt võtmetähtsusega.
Positiivse näitena toodi välja Costa Coffee jõulureklaam TikTokis, mida inimesed vaatasid keskmiselt lausa 12 sekundit. Tavapäraselt skrollitakse edasi juba 5 sekundi pealt.
TikTokki tuleks teha sellist sisu, mille puhul on näha, et see ongi selle kanali jaoks loodud. Näiteks väga kõrgekvaliteedilise produktsiooniga video võib TikTokis tunduda teinekord kaugena, see justkui ei tundu päris ja paistab kohe reklaamina.
Seminaril tunti ka huvi, kas ettevõte peaks tingimata tegema oma ettevõtte TikToki konto või võiks sisuloojaid/suunamudijaid kasutada. Seminari läbiviijad leidsid, et kui ei ole plaanis järjepidevalt sisu luua, piisab ka sisulooja kanalist ega ole vajadust enda oma luua.
TikTokis tuleb enda kursis hoida trendidega, mis n-ö lendavad hästi. Samal ajal on rida teemasid, mis on populaarsed ja mille külge saab oma teemat haakida, nt vanemlus, keskkonnahoiuteemad jne. On ka rida TikTokke, mis ei ole trendi järgi tehtud, aga mis on näiteks väga meeldejääva helilahendusega tehtud või muidu silmapaistvad ja levivad hästi.
Kui tood brändi sisse TikToki lõpus, ei pruugi paljud selleni jõuda. Kui aga tood kohe, aga igavalt, ei ole see samuti hea lahendus. Pikem vaatamisaeg pakub enam võimalust, et inimene suhestub Sinu brändiga, samas auditooriumi suurus kahaneb sisuliselt iga sekundiga. Seega on oluline leida tasakaal. Ütle see, mida öelda tahad, võimalikult lühidalt ja ägedalt.
Ära lase oma brändil istuda n-ö tagaistmel. TikTokis reklaami nägemine võib olla nauditav, kui see on hästi tehtud. Kui Su TikTokid ei loo mingit seost brändiga, ei tulene neist Sulle ka erilist kasu. Sul peab TikToki reklaame tehes olema lisaks loovpoolele ka strateegia, mida soovid saavutada.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.