Hiina 100 väärtuslikemat brändi kasvatasid oma väärtust kokku 57%
28.10.2021
28.10.2021
Hiina 100 kõige väärtuslikumat brändi kasvatasid aastaga oma koguväärtust 57% 1.56 triljonile dollarile, selgub WPP ja Kantari avaldatud BrandZ uuringust. Esikohale tõusis Alibabast möödunud tehnoloogiaettevõte Tencent, mille väärtus kasvas 85% 280 miljardile dollarile.
Selline märkimisväärne väärtuse kasv näitab hästi tugevate brändide vastupidavust ja võimet luua ning säilitada väärtust ka kõige raskematel aastatel.
Edetabelis teisele kohale platseerus Alibaba, mille väärtus kasvas 32% 202 miljardile dollarile. Kolmandal kohal püsib sarnaselt eelmisele aastale alkoholibränd Moutai (kasv 106%).
Koht 2021 | Bränd | Kategooria | Brändi väärtus 2021 (mld USD) | Brändi väärtuse muutus vs. 2020 | Koht 2020 |
1 | Tencent | Tehnoloogia | 279,618 | +85% | 2 |
2 | Alibaba | Jaekaubandus | 201,863 | +32% | 1 |
3 | Moutai | Alkohol | 110,579 | +106% | 3 |
4 | Meituan | Elustiili platvorm | 52,878 | +121% | 9 |
5 | Huawei | Tehnoloogia | 46,568 | +25% | 5 |
6 | Ping An | Kindlustus | 44,359 | n/a | 7 |
7 | JD | Jaekaubandus | 41,066 | +66% | 8 |
8 | Douyin | Meedia ja meelelahutus | 38,920 | +131% | 14 |
9 | ICBC | Pangandus | 38,591 | +1% | 4 |
10 | Kuaishou | Meedia ja meelelahutus | 32,642 | +282% | 25 |
2021. aasta oli saja väärtuslikema hulka pürgivate brändide jaoks seni keerulisim aasta, kuna edetabeli alumine piir kerkis 1,7 miljardi dollarini, mis on 109% rohkem kui eelmisel aastal. Sellegipoolest on tänavuses edetabelis 17 uut tulijat, mille seas on nii toidu- ja joogibrände, kui ka jaebrände.
Kuna Hiina turg on jõudmas uude etappi, siis ei keskenduta majanduslikus ja sotsiaalses arengus mitte niivõrd enam kiirusele, vaid ka kõrgele kvaliteedile ja jätkusuutlikkusele. Kuna globaalne koroonapandeemia mõjutab jätkuvalt tarbija väärtusi, hoiakuid ja käitumist, siis on näha uusi muutusi vajadustes, soovides, brändi valikus ja ostlemisel. Brändid peavad sellega arvestama ning tegema vajadusel julgeid muudatusi.
Jätkusuutlikkus on muutumas Hiina ettevõtete peamiseks prioriteediks. Mitmed kuulsad brändid, nii kohalikud kui ka rahvusvahelised, on hakanud seda oma äriplaanides esikohale seadma. Kantar BrandZ andmebaasi analüüs on näidanud, et 12 aasta jooksul kasvatasid kõrgemale eesmärgile kindlalt pühendunud brändid oma väärtust vähemalt kaks korda rohkem kui teised.
Loe pikemalt Kantari lehelt.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.