Hiina väärtuslikemad brändid kasvatasid hoolimata raskest aastast oma väärtust 12%
23.10.2020
23.10.2020
Aastal, mil kasvule on erakordne surve, on Hiina sada kõige hinnalisemat brändi suutnud oma koguväärtust kasvatada 12 protsenti, selgub WPP ja Kantari avaldatud BrandZ uuringust. Esisaja brändid kasvatasid oma koguväärtust ligi 107 miljardit USA dollarit 996,4 miljardile dollarile, näidates sellega tugevate brändide vastupidavust ning nende võimekust luua ja hoida oma väärtust isegi kõige raskematel aegadel.
Hiina väärtuslikemate brändide edetabeli esikohta hoiab sarnaselt eelmisele aastale endiselt Alibaba, kel õnnestus aastaga kasvatada oma väärtust 9 protsenti 153,3 miljardile dollarile. Teisel kohal on tehnoloogiaettevõte Tencent (kasv 9%, väärtus 151 mld USD), kolmandale kohale kerkis kahe koha võrra premium alkoholibränd Moutai (kasv 47%, väärtus 53,8 mld USD).
24 kategooriast 14 suutsid oma väärtust kasvatada, suurima osa ehk umbes neljandiku koguväärtusest moodustab tehnoloogia, umbes viiendiku jaekaubandus. Meelelahutuse kategooria kasvas teist aastat järjest kõige rohkem, selle kategooria brändide väärtus kasvas koguni 221 protsenti, kuna inimesed veetsid koroonaviirusest tingitud liikumiskeelu tõttu rohkem aega internetis. Samal ajal tegi tubli kasvu ka hariduse kategooria – 92 protsenti –, seda tänu online-õppe populaarsuse suurenemisele, mida soosis tugevalt ka koroonaviiruse pandeemia.
Tänavuses edetabelis on ka 16 uut tulijat, neist kõrgeimale, 14. kohale jõudis lühiformaadis videote loomise-jagamise äpp Douyin (meile tuntud kui TikTok). Peale selle on uute tulijate hulgas veel mitu ükssarvikut ehk üle miljardi dollari väärt iduettevõtet.
Võrreldes teiste turgude brändidega hinnatakse Hiina BrandZ 100 väärtuslikemat brändi väga kõrgelt kahe brändiväärtuse põhinäitaja poolest, mis kasvu soodustavad: brändijõud – tarbija eelistus valida brändi konkurendi asemel; ning premium väärtus – tarbija valmisolek maksta selle eest kõrgemat hinda. Siiski jäävad Hiina brändid globaalsetest maha aga ühe võtmenäitaja poolest, milleks on eristuvus. See tähendab, et neil on võimalus brändi väärtust kasvatada veelgi, tugevdades tarbijates arusaama, et bränd eristub ja paistab konkurentide seast silma.
Kümne aastaga, mil BrandZ Hiina väärtuslikemate brändide edetabelit on koostatud, on sealne brändimaastik radikaalselt muutunud, tootmisest on liigutud rohkem tarbimise suunas ning samal ajal on Hiina tarbijad muutunud ka kõige nõudlikumaks siin planeedil. Ainult viis brändi, mis olid ka edetabeli algusaegadel esikümnes, on tänaseni sinna püsima jäänud. Sel aastal oleme vaid loetud kuude jooksul näinud, kui suurel määral mõjutab viirusepandeemia seda, kuidas tarbijad ostlevad, mida nad ostavad, ning nende suhteid brändidega. Kõigi nende muutuste taustal on edukad brändid need, mis on omaks võtnud digitehnoloogia ja suutnud hoida sammu tarbijate eelistuste ning eluviisidega.
Kiirelt muutuvatele tarbijate prioriteetidele reageerimine pole olnud kunagi nii kriitilise tähtsusega kui praegu. Lisaks parimate toodete ja teenuste pakkumisele peavad brändid näitama ka seda, et nad hoolivad oma töötajatest ja klientidest, ning ka keskkonnast ja ühiskonnast tervikuna. Koroonaviirus mõjutab tarbijate väärtusi, hoiakuid ja käitumist ka edaspidi ning see omakorda mõjutab vajadusi, soove, brändi valikut ja ostmist. Brändid peavad tarbijaid mõistma sügavuti ning sellele mõistmisele tuginedes tegema vajadusel julgeid muudatusi.
Koht | Bränd | Kategooria | Muutus võrreldes 2019 | Väärtus mld USD |
1 | Alibaba | jaekaubandus | +9% | 153,3 |
2 | Tencent | tehnoloogia | +9% | 151 |
3 | Moutai | alkohoolsed joogid | +47% | 53,8 |
4 | ICBC | pangandus | -6% | 38,1 |
5 | Huawei | tehnoloogia | +13% | 37,4 |
6 | China Mobile | telekomiteenused | -12% | 34,6 |
7 | Ping An | kindlustus | +25% | 33,8 |
8 | JD | jaekaubandus | +17% | 24,8 |
9 | Meituan | elustiili platvorm | +20% | 23,9 |
10 | China Construction Bank | pangandus | -8% | 21,1 |
Allikas: Kantar
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.