Itaalia väärtuslikemad kaubamärgid kasvatasid oma väärtust 14%
25.03.2019
25.03.2019
Itaalia top 30 väärtuslikemat kaubamärki on võrreldes eelmise aastaga kasvatanud oma koguväärtust 14 protsenti ligi 97 miljardile dollarile, selgub WPP ja Kantar Millward Browni uuringust BrandZ.
Sarnaselt eelmise aastale on Itaalia väärtuslikem bränd taas luksuskaupade valmistaja Gucci, olles ka kiireim tõusja ning kasvatades oma väärtust koguni 50 protsenti 24,4 miljardile dollarile.
Esiviisikusse mahtusid veel telekommunikatsioonifirma TIM, energeetikaettevõte Enel, maiustustetootja Kinder ning luksuslike sportautode tootja Ferrari. Eelmisel aastal viiendal kohal olnud Prada langes kuuendale kohale, vahetades edetabelis positsioone Ferrariga.
Koht 2019 | Bränd | Kategooria | Brändi väärtus 2019 (mld USD) | Brändi väärtuse muutus |
1 | Gucci | Luksuskaubad | 24,414 | 50% |
2 | TIM | Telekom | 9,409 | 2% |
3 | Enel | Energeetika | 7,939 | 8% |
4 | Kinder | Toit ja piimatooted | 6,797 | -2% |
5 | Ferrari | Autod | 4,752 | 36% |
6 | Prada | Luksuskaubad | 3,895 | -5% |
7 | Eni | Kütus | 3,537 | 13% |
8 | Nutella | Toit ja piimatooted | 2,845 | 0% |
9 | Generali | Kindlustus | 2,689 | 6% |
10 | Armani | Luksuskaubad | 2,591 | 5% |
Luksusbrändid on top 30 kaubamärkide koguväärtuses osakaalult suurimad panustajad, moodustades ligi 40 protsenti. Lisaks luksuskaubamärkidele sisaldab top 30 kaubamärke ka veel teistest kategooriatest, nagu näiteks toiduainete ja piimatoodete brändid, telekomi ettevõtted, energeetikaettevõtted ning autotootjad.
Innovatsioon on brändi väärtuse kasvu puhul suurim mõjutaja – need brändid, mida nähakse innovatiivseimana, kasvatasid oma väärtust 17 protsenti, võrreldes 1 protsendiga nende kaubamärkide puhul, mida peetakse vähem innovatiivseks. Innovatsioonis mängib olulisimat rolli loovkommunikatsioon, milles Itaalia brändid on BrandZ andmetel üldiselt pigem maha jäänud. Innovatsiooni parandamine loovama mõtlemise ja tihedama kommunikatsiooni kaudu annab väärtusliku võimaluse tulevikus brändi kasvu suurendada.
Allikas: Kantar Millward Brown
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.