Päkapikud külastavad enamikku lastega peredest, igasse seitsmendasse peresse on oodata jõuluvana
20.12.2024
20.12.2024
Valdavas enamikus (ca 80%) alla 16-aastaste lastega peredes käivad päkapikud, samas kogu elanikkonna puhul märkis 40%, et neil käivad päkapikud sussi sisse head-paremat poetamas. Jõuluvana on samamoodi selgelt enam oodata lastega peredesse.
Jõulupühadel saab perega ühisel jõulusöömingul kokku 69% eestimaalastest. Teistest enam peavad perekeskseid jõulusööminguid maapiirkondades elavad inimesed. Ühine jõulueine on eestlaste seas selgelt populaarsem kui muu rahvuse esindajate hulgas (vastavalt 78% ja 49%). Vastastikku kingitusi plaanib teha 56% eestimaalastest.
Üks jõulutraditsioone on ka jõulumeeleolu loomine läbi kodu kaunistamise. Kui eelmisel aastal vastas 43%, et ehib aknad jõulukaunistustega, siis tänavu 47%. Kõige enam meeldib niimoodi jõulumeeleolu luua noorimale vanusegrupile, 16-24-aastastele. Majaümbrust ehib 26% eestimaalastest. Aia kaunistamine on tunduvalt enam levinud maa-asulate elanike hulgas (49%). Loodusliku jõulupuu toob tuppa 42%, kunstpuud eelistab 29%. Kui eestlased eelistavad selgelt looduslikku jõulupuud, siis muust rahvusest elanike eelistus on kunstkuuse kasuks.Jõulupühade ajal seab sammud kirikusse 13% eestimaalastest, sh keskmisest enam teevad seda 50-74-aastased inimesed (16%). Üldse ei tähista jõule 9 protsenti eestimaalastest (eestlaste seas 5%, muust rahvusest elanike seas 16%).
Kantar Emor viis uuringu läbi perioodil 5.-11. detsember. Kokku osales veebi teel tehtud uuringus 1133 Eesti elanikku vanuses 16+.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.