Eesti inimeste lemmikbränd on YouTube

29.06.2023

Kantar Emori värske uuringu kohaselt on juba neljandat aastat järjest Eesti elanike jaoks kõige meeldivamaks brändiks YouTube.

Juba 14. korda läbi viidud uuring järjestas ritta Eesti inimeste lemmikbrändid. Teise koha pälvis Kalev napi eduga Swedbanki ees. Esikolmikule järgneb Google ning viiendat kohta on tõusnud jagama Apple ja Lidl. Esmakordselt jõudsid sel aastal meeldivaimate brändide esikümnesse Apple ja Spotify.

“Edetabeli liider YouTube hoiab oma positsiooni kindlamalt kui varem ning brändi meeldivus püsib eriti tugevana nooremate (25-35-aastaste) meeste seas,“ rääkis uuringuekspert Katrin Männaste. Kalevit eelistatakse enim noorimas (alla 25-aastased) ja vanimas (50-aastased ja vanemad) segmendis, keskealiste jaoks on brändi meeldivus hiljuti tehtud pakendite visuaalsete muudatuste tuules langenud. Swedbank kuulub ennekõike 50-aastaste ja vanemate tarbijate lemmikbrändide hulka, pigem eelistavad seda mehed.

Tihe konkurents ja positsioonide ümbermängimine jätkus jaekettide hulgas. „Mullu uue tulijana kohe meeldivuse esikümnesse tõusnud Lidl on edukalt turule sisenenud ja edestab sel aastal ülinapilt viimastes uuringutes lemmikjaebrändiks olnud Coopi. Üle mitme aasta on esikümnesse tagasi murdnud Maxima, Selver on kahel viimase aastal jäänud esikümne ukse taha,“ kommenteeris Männaste.

Vaadates brändide esikümmet, hindavad Eesti inimesed enim digivaldkonna- ja tehnoloogiabrände, mida on esikümnes lausa viis ‒ lisaks juba nimetatud YouTube’ile, Google’ile, Apple’ile ja Spotify’le ‒ püsib kümne kõige meeldivama hulgas ka digitaalne isikutuvastuse lahendus Smart-ID.

Teiste valdkondade veel nimetamata brändidest püsib esikümnes ERR, paari eelneva aastaga võrreldes küll veidi tagasihoidlikumal positsioonil.

Populaarseimate brändide väljaselgitamiseks viisime maikuus läbi veebiuuringu, kus palusime vastajail etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat brändi, valik tuli teha enam kui 160 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringus osales 1094 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.

 

Katrin Männaste

Katrin Männaste

Uuringuekspert

+372 626 8539