Karl Multer: õnn on see, kui satud sinna, kus käitumine su ümber on ka sulle omane

19.08.2024

„Õnn on see, kui satud sinna, kus käitumine su ümber on ka sulle omane,“ leiab Kantar Emori turundusteemalise taskuhäälingu ”Point” esimene külaline, reklaamiagentuuri Tabasco tegevjuht Karl Multer.

Taskuhäälingu esimeses osas arutatakse muu hulgas selle üle, kas ja kuivõrd peaksid ettevõtted erinevates ühiskondlikes teemades seisukohti võtma, millised mõõdikud on turunduses kõige olulisemad ning milline võiks enesekindluse säilitamiseks olla vahekord lörriläinud ja edukate projektide vahel. Üks teemaarendusi oli ka organisatsioonikultuuri ümber rõhuga sellel, et turundusinimene satuks parimate tulemuste saavutamiseks talle sobivasse organisatsioonikultuuri. Multer tõi näite, kus tuhinat ja entusiasmi täis suure innovatsiooniambitsiooniga inimene satub konservatiivsesse ja pigem ettevaatliku lähenemisega organisatsiooni. „Meile meeldib tööl sageli üksmeeles asju teha ja erinevad vaated on ebamugavad. Siin on organisatsiooni juhtimiskultuuri laiem küsimus: kas aktsepteeritakse erinevaid vaateid ja proovitakse neist parim välja võtta või arvatakse, et meil on üks tugev tiim, aga tegelikult ollakse lihtsalt hästi sarnased.“ Tema sõnul on alati hea, kui meeskonnas on ka neid, kes tahavad teha rohkem kui organisatsioon võimaldab. Nii saab näidata, kuhu on veel võimalik minna ja mida teha.

Edukogemus lihasmällu

Rääkides mõõdikute kasutamisest turunduses, tõdes Multer, et mõõdikud võivad olenevalt ettevõttest ja turunduslikest eesmärkidest olla erinevad. Esimesena tõi ta välja brändi spontaanse tuntuse (top of mind awareness), kus vaadatakse, millised brändid meenuvad vastajale vastavas valdkonnas esimesena. „Kui sind ikka ei teata, siis sind ei ole olemas. Teine asi on see, et kui sind ei teata, siis kuidas sa oled inimese ostuteekonnal ehk kuidas on otsimootorid optimeerimitud. Sind kas teatakse või leitakse,“ lisas Multer.

Kui kaalukausil on protsess ja tulemused, naudib ta rohkem tulemusi. „Mulle meeldib, kui pall korvi läheb ehk et kui tulemused on hästi välja tulnud,“ märkis Multer. Tema sõnul võiksid turunduse ideaalmaailmas kõik komponendid paigas olla, kuid küsimus on, kui sageli need päriselt on paigas. „Ei ole ühte kümnevõistlejat, kellel kümme ala on võrdsed. (Küsimus on), kui palju sa ühe tugevama komponendiga suudad nõrka kompenseerida. Millal toode või teenus on good enough (piisavalt hea).“

Uutest toodetest ja asjadest rääkides jõudis Karl Multer selleni, kuidas säilitada ikkagi enesekindlust ka siis, kui mõni projekt on lörri läinud. „Inimene oma evolutsiooniprotsessi käigus pidi tükk aega muretsema sellepärast, et keegi teda pintslisse ei paneks. Et me nii dominantseks loomariigis oleme saanud, ei ole alati nii olnud… mis tähendab, et me jälgime kõike ümbritsevat murega. Mällu salvestub üks edulugu ühe punktina ja üks ebaedu lugu kolme punktina,“ rääkis Multer. Seega peab enesekindluse säilitamiseks kogema oluliselt rohkem edu kui ebaedu. Tema sõnul algatavad suurema õhinaga ettevõtteid pigem noored inimesed, kellel ei ole ebaedu kogemusi. „See on üks asi, mida proovin enda lihasmällu salvestada: et kui midagi välja tuleb – olgu toode või muu – et see salvestuks minusse, et enesekindlus säiliks.“

Kuula-vaata pikemalt Spotifyst, AppleMusicust või YouTube’ist:

Eelmisel nädalal alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.

Loe ka:
Alustame uue turundusteemalise taskuhäälinguga “Point”