Keda usaldab Eesti e-ostleja?
02.05.2017
02.05.2017
Kantar Emori poolt Eesti inimeste seas läbi viidud e-poodide tuntuse ja usaldusväärsuse uuringust selgus, et kõige tuntumad e-poed on Kaup24.ee, Hansapost.ee ja kolmandat kohta jagasid Alibaba/Aliexpress ja eBay.
Eesti e-poodidest olid kõige tuntumad kaup24.ee, 1a.ee ja Hansapost.ee. Kantar Emori käitumisteaduste ekspert Heidi Reinson ütles E-kaubanduse Liidu aastakonverentsil, et need on ka Eesti kõige suuremad telereklaamijad.
„Online-ärid on Suurbritannias kasvanud suurimateks telereklaamijateks, nad investeerivad telesse rohkem kui näiteks toiduainete sektor kokku. Suurim telereklaamija aastal 2016 oli Amazon,“ rääkis Reinson. Ta lisas, et telereklaam suudab tekitada rohkem emotsiooni kui üks bänner või sihitud Facebooki reklaam. „Tegemist on lihtsa inimpsühholoogiaga, kus 30-sekundiline nunnu reklaam kõnetab rohkem inimesi.“ Reinsoni sõnul on aga paljude turundajate sõnul telereklaam nii “eelmine sajand”.
Kõige usaldusväärsemateks e-poodideks peetakse aga Kaup24.ee (15%), Hansaposti (11%) ja Euronicsit (9%). „Keskmine Eesti inimene ei usalda veel nii väga eBayd ja Alibabat,“ ütles Reinson. Kuid ta rõhutas, et usaldusväärsuse puhul tulevad mängu ka sihtrühmade erinevused, kus näiteks noored vanuses 15-24 usaldavad Amazoni, eBayd ja Alibabat tunduvalt rohkem kui 35-49aastased. „E-kaupluste usaldusväärsuse erinevus on lausa kahekordne nende kahe sihtgrupi vahel.“ Reinsoni sõnul võib uuringu tulemustest näha, et noored usaldavad e-poode üldiselt rohkem kui vanemad. Vanemas vanusegrupis olid kõige usaldusväärsemad e-poed Kaup24, 1a ja Telia.
Reinsoni sõnul on usaldusväärsus palju täpsem mõõdik kui spontaanne tuntus, sest see on seotud inimeste ostukäitumisega ning toob ka müügiedu. „E-kaupmeeste eesmärk enne müügi saavutamist peaks olema usaldusväärsuse saavutamine oma sihtrühmas, kellele kaup on mõeldud,“ ütles Reinson.
Uuringule vastas 1009 inimest, kes moodustasid esindusliku valimi Eesti elanikkonnast.
Avaldatud Kaubandus.ee portaalis 27.04.2017.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.