“Point+” keskendub kestlikkusele
25.04.2025
25.04.2025
Siller rääkis, et kui Sustinere kaheksa aastat tagasi koos Maris Ojamuruga asutati, peeti neid natuke hulludeks, sest turgu justkui veel polnud kestlikkuse teemade osas. Nemad aga nägid sihti. Praeguseks tegelevad nad kestlikkuse teemadega üle Baltikumi. “Aitame ettevõtetel teemat enda jaoks lahti muukida; mõõta ära, kus nad praegu on, ja seada sihte edasi,” lisas ta.
Kui aastaid tagasi oli kestlikkuse teemadega tegelemine ettevõte jaoks paljuski ka kuvandiküsimus, siis ajas on see kõik läinud ärilisemaks. „Regulatsioonid on viimastel aastatel kasvatanud ettevõtete vajadust sellega tegeleda. Meie näeme ka oma klientide pealt täna, et põhinõudlus tuleb ikkagi turult, sellistest ärisuhetest, B2B suhetest eksporditurgudel. Kui ma tahan teha koostööd, kui ma tahan olla parketikõlbulik, mingitesse väärtusahelatesse sisse pääseda, siis see on vajalik,” kõneles Siller. Lisaks on rahastajate nõue – pangad, investorid suunavad rahaga kestlikesse investeeringutesse. Ta tõi välja ka põlvkondade vahetumise – noortele on keskkonna- ja eetilised küsimused olulisemad ning nad võivad ka oma valikuid tööandja või eriala osas teha sellest lähtuvalt. Kuigi ESG-teemades on aruandluse kohustus suurettevõtetel, tekib lumepalliefekt, sest suured ettevõtted küsivad ka oma partneritelt nende toodete ja teenuste jalajälge ning mõjusid.
Silleri sõnul on kestlikkus ettevõtluses selgelt strateegiline suunavalik. Ettevõtte väärtuspakkumine peab lähtuma mitte ainult turu ootustest, vaid ka sisemisest veendumusest. „See peab tulema tippjuhtkonna tasandilt ehk sealt, kust suunatakse äri, tehakse otsuseid ja eraldatakse ressursse. Kui seda teeb üks turundaja või üks kestlikkuse juht, siis sellel pikka ja väga sisukat pidu ei ole. Kestlikkuse juhi roll on pigem koordineerida, tuua erinevaid osapooli kokku ja kokku lepitud eesmärkide suunas liikuda. Otsused, mandaat ja eestkõnelemine peab tulema kõrgemalt.“
Turundajate ja kommunikatsiooniinimeste roll kestlikkuse teemades on kahtlemata väga oluline. „Nad on ka väga head sellised nii-öelda info liigutajad, kaasajad ja osapoolte kokkutoojad. See on hästi oluline, et meil ei oleks kestlikkuse teema vaatamist silotornides,“ rõhutas Siller.
Juttu tuleb ka suurettevõtete raporteerimiskohustusest, võimalikest muudatustest selles teemas, rohepesust ja paljust muust.
Kuula-vaata lähemalt (vt ka Spotify ja Apple Podcasts):
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– Kuidas pingutada jätkusuutlikkuse nimel rohepesus süüdistamise hirmust hoolimata?
– Jätkusuutlikkuse-teemalised kampaaniad nõuavad andmeid ja testimist
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.