Kolm neljandikku üleilmsetest tarbijatest tunneb, et kaasatus ja mitmekesisus mõjutavad nende ostuotsuseid
17.07.2024
17.07.2024
Kantari Brand Inclusion Index 2024, mis on rohkem kui 23 000 inimest kaasav uuring 18 riigis, toob esile üllatava tõe – 46% maailma elanikkonnast koges eelmisel aastal mingisugust diskrimineerimist, kusjuures enamik juhtumeid leidis aset äri- või kaubanduskeskkonnas. Kuna kolm neljandikku inimestest ütleb, et mitmekesisus ja kaasatus mõjutavad nende ostuotsuseid, on selge, et brändid, kes ei tegele diskrimineerimise probleemidega, riskivad kaotada olulise osa oma kliendibaasist.
Kantari Brand Inclusion Index leidis, et progressiivne ja kaasav reklaam suurendab müüki üle 16% võrreldes vähem progressiivse reklaamisisuga, ning avaldab tuntavat mõju tarbijate lojaalsusele, ostukavatsusele ja brändi hinnakujundusvõimele. Seda leidu kinnitab ka Oxfordi Ülikooli Saïdi ärikooli Unstereotype Alliance’i eeluuring. Kantari maailma kõige kaasavamate brändide indeksi järgi on globaalses esiviisikus Google, Amazon, Nike, Dove ja McDonald’s. Tarbijad tunnustasid neid brände positiivse näitena, kelle tõeline pühendumus mitmekesisusele, võrdsusele ja kaasatusele (DEI*) paistab kaugelt silma.
* DEI-strateegia, mis hõlmab mitmekesisust (diversity), võrdsust (equity) ja kaasatust (inclusion).
– Brändid peavad kiiresti tegelema DEI-strateegia puudujääkidega. 72% neist, kes kogesid diskrimineerimist, teatasid selle toimumisest töökeskkonnas või brändidega suheldes; 58% kogesid diskrimineerimist kaubanduskohas.
– Arengumaade turud on kõige rohkem mõjutatud. Diskrimineerimine on arengumaades veelgi levinum (64%) kui arenenud turgudel (36%), mis võib takistada kasvu nendes piirkondades.
– Alaesindatud rühmad ja kogukonnad on kõige haavatavamad. Erivajadustega inimesed ja LGBTQ+ kogukonna liikmed tunnevad kõige enam diskrimineerimist (vastavalt 81% ja 62%). Siinkohal on oluline luua kaasavamad keskkonnad ja meediasisu.
– 75% tarbijatest kogu maailmas ütleb, et mitmekesisus ja kaasatus või nende puudumine mõjutavad nende ostuotsuseid.
Brand Inclusion Index 2024 paljastab olulise kaasatuse lõhe, millega ettevõtted peavad tegelema. See lõhe on erinevus nende inimeste osakaalu vahel turul, kes on kogenud diskrimineerimist, ja nende vahel, kes usuvad mitmekesisuse ja kaasatuse tähtsusesse ning mõjusse. Kõige suurem on see lõhe Lõuna-Aafrikas, Nigeerias, Colombias ja Jaapanis.
Allikas: Kantar
– Õppides kõige kaasavamatelt brändidelt
– Osale veebiseminaril kaasava turunduse teemal
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.