Kristel Martis: tervik on nii tugev kui iga tema lüli
17.03.2025
17.03.2025
„Loomulikult me oleme kinnisvara omanik ja teenime kinnisvara rendist, aga me ei ole kindlasti enam juba ammu ainult kinnisvara turundajad. Me ikkagi turundame lõppkliendile, turundame toodet, turundame keskkonda, brände, seda tervikut,“ kõneles Martis. Viru Keskuses on kokku 90 ettevõtet, kes erinevad oma suuruse, struktuuri, võimekuse jpm poolest. Nagu Martis ütleb, on neil globaalseid ettevõtteid, keda juhitakse ettevõtte peakontorist, ent on ka väga väikseid ettevõtteid, kes teevad samas maailma parimat pitsat. Arvestades kogu seda kirjusust, on tema hinnangul oluline jälgida, kas kellelgi on vaja tuge. „Kui üürnikul ei lähe hästi, siis tegelikult on kliendil üks põhjus vähem meie juurde tulla,“ märkis ta.
Pikemalt tuli juttu uute brändide võtmisest kaubanduskeskusesse. Martis rääkis, et see on väga strateegiline otsus, mille puhul tuleb arvestada erinevate teguritega. Kõige alus on selle brändi olulisus kliendi jaoks. Ta jagas brändid tootebrändideks ja turundusbrändideks. Viimaste puhul suudetakse mingiks ajaks hea turundusega edukale positsioonile jõuda, samas pikemas perspektiivis ei pruugi see nii jääda. Sellisel juhul nimetas Martis oluliseks paindliku lähenemise säilitamist.
Martis soovitab hoolikalt läbi mõelda, mis kanalites bränd tegutseb ja kas on võimekust kõigis neis kanalites regulaarselt kvaliteetset sisu toota. „Iga kanal, mille sa endale võtad, on nagu beebi. Kui ta sul on, siis sa pead teda toitma iga jumala päev ja kvaliteetselt. Ettevõtted peavad endale väga selgelt aru andma, et kui ma tekitan kanaleid juurde, siis kas ma olen päriselt võimeline seda kanalit kvaliteetse sisuga täitma. Tarbija on halastamatu: nii kui see sisu ei ole kvaliteetne, ta lahkub.“
Enne Viru Keskust töötas Martis pikka aega Baltika ASis. „See ettevõte oli nii suur, huvitav ja muutumises ning mul oli võimalus võtta hästi palju erinevaid rolle,“ iseloomustas ta. Lisaks oli ta lühikese perioodi ka ABC Kingas.
Martis leiab, et turundusel on ettevõtte strateegilises juhtimises väga oluline roll. „Tänases ühiskonnas annab hinnangu klient. Kes tunneb klienti kõige paremini? Klassikaliselt kõikides struktuurides on see tegelikult turundusvaldkond. Kes peaks ka homset päeva kõige paremini tajuma, on turundusjuht,“ põhjendas ta.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Eve Nõmm rõhutab tootearenduse olulisust turunduses
– Peter Roose: 70 protsenti õige otsus on parem kui otsustamatus
– Annika Parm: turunduses pead suutma kaasas käia kõikide trendidega
– Ülemiste keskus hoiab kümnendat aastat Tallinna parima kaubanduskeskuse tiitlit
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.