Kristjan Seema: uudishimu on üks edasiviivamaid jõude
29.08.2024
29.08.2024
Lisaks uudishimule võiks Seema sõnul turundusinimest iseloomustada kuulamisoskus ja keskkonna tajumine. „Kuulata oma klienti ning osata näha ja tajuda sotsiaalset keskkonda meie ümber: mis on siin täna oluline,“ rääkis Seema. „Arvan, et tänasel turundajal võiks olla initsiatiivikust, proaktiivsust. Me ei tea õigeid lahendusi, neid tuleb katsetada, eksida, proovida uuesti. Kindlasti lihtsamat sorti analüüsioskus juurde, et oskaksid vaadata, mida oled teinud ja kas sel oli tulemus või ei olnud,“ lisas ta.
„Varasemalt oli ütlemine, et turundusinimesed käivad konverentsidel, loevad ajalehti ja suhtlevad põnevate inimestega agentuurides,“ osutas Seema. „Täna inimesed tajuvad, et väga palju turundusest on mõõdetav, numbritega tõestatav: palju sa oma kampaaniaga lehele külastusi tõid, palju sealt konverteerus jne. Antakse endale aru, et see ei ole lihtsalt ilusa reklaami tegemine.“ Seema sõnul on turunduses hea, et oma töö tulemust saab näha üsna kiiresti. „Mõningaid tulemusi näed koheselt, kui kampaania on suunatud müügi toetamisele. Mõningaid tulemusi, mis peaksid mõjutama brändi kuvandit, näed küll hiljem, aga siiski,“ selgitas ta.
Rahvusvahelistes ettevõtetes saadud kogemus andis Seemale teadmisi süsteemseks tegutsemiseks. Ta märkis, et võtab teinekord suurte ja kindlat struktuuri vajavate projektide puhul juurde kursusevenna Andres Kuusiku toimetatud raamatu „Teadlik turundus“ (Tartu Ülikooli Kirjastus). „Kui on suurem projekt, siis sealt ajan näpuga järge, mis need etapid on, mida oleks vaja teha. On see siis turu segmenteerimine või oma väärtuspakkumise defineerimine. Aeg-ajalt seda vaatan, aga eks mingi kogemus on talletunud.“
Coop Pangas on Seema tänaseks töötanud viis aastat. „Töö meeldib, on eduelamus: pangal läheb hästi, kasvame kiiresti. See tunne on minu vanuses ka midagi väärt selle asemel, et minna võtta kusagil midagi uut, teadmata, mis sealt päriselt tuleb.“ Seema ongi pigem pikemalt töötanud ettevõtetes. Ta märkis, et näiteks pangas lähebki mõnevõrra aega, kuni hakkad tajuma, kuidas seal asju tehakse. See on keerulise teenusega ettevõte, kus tuleb riskidega arvestada. „Kui ma telkost läksin panka, siis esimestel kuudel mul oli vahepeal tunne, et miks me kohe praegu midagi proaktiivselt ei tee. Näiteks et miks me hinnaga ei reageeri või turundusse ei pane midagi juurde. Mul läks natuke aega, et saada aru, et rahal on oma hind, seal on riski hind, vaadatakse hästi pikka perioodi.“
Kuula-vaata edasi juba taskuhäälingust (Spotify/ Apple Podcasts).
Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Kuula-vaata ka teisi episoode:
Esimene osa, kus külaliseks on Tabasco tegevjuht Karl Multer:
Teine osa, kus külas on Tele2 turundusjuht Georgi Viies:
Kolmas osa, kus külas on Orkla Eesti turundusdirektor Annika Oja:
Viies osa, kus külas on Südameapteegi turunduse ja kliendikogemuse juht Enel Kolk:
Loe ka:
– Annika Oja: Kalevi brändiuuendus oli hea muudatuste juhtimise kogemus
– Georgi Viies: olen ühte asja nii kaua teinud, et see ongi südameasi
– Karl Multer: õnn on see, kui satud sinna, kus käitumine su ümber on ka sulle omane
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.