Kuidas koostada küsimustik tarbija tagasiside saamiseks?
02.03.2023
02.03.2023
Parim viis küsimustiku loomise protsessiga alustamiseks on ajurünnak. Mõtle võtmeteemadele, mida tahad küsimustikuga katta. Alusta laiemalt ja siis liigu järjest spetsiifilisematele küsimustele, mille kohta tahaksid teavet saada. Näiteks alusta sotsiaaldemograafiliste teguritega ja jõua välja põhiküsimusteni, mida analüüsiks vajad. Võib-olla on abiks, kui mõtled kuuele põhiküsimusele: kes, mis, kus, millal, miks ja kuidas.
Kui ideed on olemas ja tead, mida küsimustikuga saavutada tahad, on aeg jõuda detailideni: küsimuste sõnastused, vastusevariandid, ülesehitus ja küsimuste tüübid. Küsimustik peab olema täpne, kergesti mõistetav ja neutraalne (et vastajaid mitte suunata). Ülesehitus ja küsimuste tüüpide valik on sama oluline kui küsimused ise. Oluline on välistada meie endi eeldused.
Küsimustik võiks olla struktureeritud nii, et kõigepealt oleks sissejuhatus, siis sõelumisküsimused, mis lasevad teil jõuda just teid huvitava sihtrühmani, ning seejärel põhiküsimused sihtrühmale.
Kui vaatad kõik üle, proovi end asetada vastaja kingadesse ja mõtle, kuidas tema küsimustest ja vastusevariantidest aru saab. Veendu, et küsimustiku sisu on selge ja vastajatele sobilik. Hästi koostatud ja läbimõeldud küsimustik hoiab vastaja haaratuna ning sealt saadav info on usaldusväärsem ja täpsem.
Allikas: Kantar
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.