Kuidas leiavad igapäevaelus rõõmu stressis tarbijad?

30.07.2024

James Powell kirjutas artikli kuidas kõige suuremas rahalises stressis tarbijad leiavad rõõmu. Selleks uuris ta lähemalt Suurbritannia TGI andmeid, mis näitasid, et umbes kolmandik Briti täiskasvanutest tunneb end praegu stressis ja õnnetuna. Praeguste kriiside ajal on paljud tarbijad tundnud rahulolematust oma eluga ja muretsevad tuleviku pärast, kuna neil on raske finantsiliselt toime tulla.

Seega on oluline, et turundajad mõistaksid ka selliseid tarbijaid, et nad saaks aru, mis neid motiveerib ja kõnetab. Selle artikli jaoks uuriti lähemalt täiskasvanuid, kes nõustuvad või ei nõustu vähemalt kahega väitega järgmisest neljast:

  • Nõustuvad: “Ma ei saa oma elu muuta”
  • Nõustuvad: “Ma muretsen palju enda pärast”
  • Ei nõustu: “Ma olen täiesti rahul oma elustandardiga”
  • Ei nõustu: “Ma olen oma eluga väga rahul nii nagu see on”

GB TGI andmetel kuulub praegu 32% brittidest nö „ülekoormatud” või „kurnatud“ gruppi, võrreldes 2018.aasta 24%ga.

Rahulolu läbi mõtestatud tegevuste

Need tarbijad, kes tunnevad end ülekoormatuna või kurnatuna, otsivad viise, kuidas rahaliste väljakutsete piires tunda end rohkem nö „elus“. Selleks on TGI andmetel viimastel aastatel toimunud muutus selles suunas, et inimesed on omaks võtnud tegevuste läbi mõtestamise(mindful activities) ja täieliku kohaloleku (mindfulness). See sai alguse pandeemia ajal ning jätkub ka praegu. Inimesed on rohkem teadlikud endast kui ka enda tegevustest ning see protsent on püsinud kõrge alates pandeemiast. Näiteks kuuluvad läbi mõtestatud tegevuste hulka joonistamine, maalimine, kirjutamine ja muusikainstrumentide mängimine.

Kodu kui kõige mõnusam koht

Rohkem kui kolm neljandikku neist kurnatud tarbijatest väidavad, et neile meeldib veeta palju oma vaba aega kodus. Lisaks eelistavad neist 72% vaikset õhtut kodus väljas käimistele. Turundajad peavad mõtlema selle peale, kuidas nad jõuavad selle sihtrühmani, kes naudib kodus mõnusalt aja veetmist.

Üks viis on jõuda nendeni sisekujunduse kaudu. Sellest kõne all olevast sihtrühmast väidab 30% tõenäolisemalt kui keskmine täiskasvanu, et nad muudavad oma kodu sisekujundust nii tihti kui võimalik. Lisaks 25% tõenäolisemalt nõustuvad nad täielikult, et neile meeldib lihtne sisekujundus vähese mööbli ja segadusega. Samuti ütlevad umbes pooled neist (49%), et nad otsivad alati uusi ideid oma kodu parandamiseks.

Näksimine kui stressi leevendajana

Kurnatud tarbijad on 47% tõenäolisemalt öelnud, et nad näksivad, sest nad on stressis. See väide sobib kokku viimastel aastatel täheldatud näksimise harjumise tõusuga. Kurnatud või ülekoormatud tarbijate osakaal, kes ütlevad, et söövad šokolaaditahvleid ja muid šokolaaditooteid, on tõusnud 32%-lt (2018) 38%-le (2024). Samamoodi on kasvanud nende osakaal, kes väidavad, et tarbivad soolaseid kiirtoite ja söömisvalmis salateid.

Loe põhjalikumat artiklit Kantar Media lehelt.