Kuidas liigume edasi elektriautode turul?
01.11.2023
01.11.2023
Seoses murega kliimamuutuste pärast on riigid üle maailma võtnud eesmärgiks elektriautode kiirema kasutuselevõtu ning Euroopa Liit on plaaninud 2035. aastast lõpetada sisepõlemismootoriga autode müügi. Kantari värskes raportis vaadatakse lähemalt nelja suurt turgu: Saksamaa, Ameerika Ühendriigid, India ja Hiina. Uuritakse, kuidas saaks tagant tõugata liikumist jätkusuutlikuma mobiilsuse poole.
Kasutades Kantari Planet Pulse’i ja Kantar Profiles andmeid, vaadeldakse aruandes põhjalikult nende riikide strateegiat, ambitsioone ja riigipoolseid algatusi. Neil on ka mitmeid ühiseid väljakutseid nagu regulatiivsed probleemid, elektriautode kõrge hind ja piisava laadimistaristu puudumine.
Nende riikide autotootjad seisavad silmitsi tugeva konkurentsiga. Milliseid lähenemisi kasutatakse, vaadatakse Volkswageni, BMW, Mercedes-Benzi, Tesla, GMi, Tata Motorsi, Mahindra, Hyundai ja Kia näidetel.
Tarbijate hoiakute analüüsimiseks küsiti neilt, kas nad kavatsevad lähiajal auto välja vahetada, millise mootoritüübi kavatsevad valida ning milline on elektriautode kuvand nende jaoks. Vastused peegeldavad takistusi, mis pärsivad elektrisõidukite laialdast kasutuselevõttu. Näiteks pelgavad inimesed, et ei saa elektriautoga sõita piisavalt kaugele ja peavad vahepeal laadima, samuti on neil mure auto töökindluse pärast. Arenguruumi on ka selles osas, kuivõrd inimesed teavad, miks üldse elektriautosid eelistada. Probleemidena toodi välja ka laadimiskohtade piiratud kättesaadavust ning vajadust kiiremate laadimislahenduste järele.
Kantari uuringuaruanne annab põhjaliku ülevaate elektriautode suuremat kasutuselevõttu mõjutavatest teguritest ning siin on üksteise lähenemisviisidest, väljakutsetest ja kogemustest palju õppida.
Allikas: Kantar.
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.