Kuidas maksame? Digitaalsed makseteenused koguvad turgu
02.04.2024
02.04.2024
Inimesi küsitleti kümnel Kantari turul: Ameerika Ühendriikides, Austraalias, Brasiilias, Hiinas, Hispaanias, Prantsusmaal, Saksamaal, Lõuna-Aafrikas, Singapuris ja Suurbritannias. Leiti, et digimaksete kasutamine varieerub nii demograafilises kui ka piirkondlikus lõikes.
Nutikella või -telefoni abil tasumine tundub mugav ja on kooskõlas tarbijate suureneva vajadusega kiiruse ja paindlikkuse järele oma ostude tegemisel. Tarbijad viitavadki just mugavusele kui peamisele põhjusele selliste maksete kasutamiseks. Võimalus teha kiireid ja turvalisi tehinguid ilma füüsiliste kaartide või sularahata on vastavuses tänapäeva tarbija kiire elustiiliga. Nooremad inimesed on need makseviisid kiiremini vastu võtnud. Üle poole 18-39-aastastest vastajatest on neid makseviise kasutanud, samas 56-75-aastastest vaid 18%.
Uuritud turgudest on digitaalsed makseviisid (nutitelefoni või -kella abil maksmine) kõige enam omaks võetud Aasia riikides ehk Hiinas (57% tarbijatest kasutavad Apple Payd või Google Walletit) ja Singapuris (47%). Kõige tagasihoidlikum on kasutus Prantsusmaal (28%) ja Austraalias (27%).
Sularaha ei ole kuskile kadunud. Valdav enamik (93%) vastajatest kasutab sularaha kas väga sageli või regulaarselt. Põhjusena tuuakse kõige enam seda, et sularahas makstakse väiksemate ostude eest, teiseks meeldib inimestele sularahaga maksmise mugavus. Arveid makstakse arusaadavalt valdavalt interneti/mobiilipangas.
Igal turul küsitles Kantar 1000 inimest veebi teel. Uuring viidi läbi perioodil 23.12.2023 – 12.01.2024.
Uuringu tulemuste kohta saad tasuta lugeda siin.
Allikas: Kantar.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.