Leitti Mändmets: tunnetan ära, kas juht on minu inimene
10.12.2024
10.12.2024
Uut kohta vaadates on tema sõnul oluline minna siis, kui silm päriselt särab selle uue töö peale. Kui on pigem meeleheitlik, n-ö häda sunnil töökohavahetus, ei pruugi sellest head nahka tulla ja sellest saab aru ka tööandja. Juttu tuli ka katseajast, mis on Mändmetsa sõnul vastastikune katseaeg ehk et samavõrd, nagu tööandja vaatab töötaja sobivust ettevõttesse, hindab töötaja, kas ta päriselt tahab selles ettevõttes töötada. „Eks ma arvan, et see on nagu päriselus kohtumistega, et alguses me tahame näida võib-olla paremad. Seal nelja kuu jooksul on sul võimalus tegelikult aru saada, kas me sobime üksteisega,” tõdes Mändmets.
Leitti Mändmetsal on olnud mitmekülgne karjäär erinevates sektorites joogitööstusest (Coca-Cola) kuni meelelahutusvaldkonnani (Apollo kinod), sinna vahele veel põige ka Ettevõtluse Arendamise Sihtasutusse (ka saates tuleb juttu „Welcome to Estonia“ tunnusmärgi teemal). Tänaseks on ta jõudnud Bestairi. „Ma ei teadnud absoluutselt sellest ärist mitte midagi. Kui sa nüüd paned kõrvuti kino, glamuur, punane vaip (Apollo kinodes) ja siis sisekliimalahendused ehk tegelikult soojuspumbad (Bestairis) hästi lihtsalt öeldes…siis ma ei teadnud mitte midagi sellest. Kui ta (Priit Uustulnd) mu laua taha kutsus ja kohe ka nende omanikega kohtusime, siis jälle mängisid minu elus rolli inimesed, inimesed ja inimesed,“ meenutab Mändmets. Ta tõdes, et laua taga tekkis väga hea energia ja ta mõistis, et tahab oma ellu just seda väljakutset.
Kui varasemalt on ta tegutsenud põhiliselt turundusvaldkonnas, siis Bestairis vastutab ta lisaks selleke personaliküsimuste eest. Mändmets rääkis, et on ettevõtte värbamisprotsessis muutusi teinud ja see on hästi töötanud. Ta mainis, et varasemalt olid värbamised rohkem stiilis „mehed omavahel räägivad soojuspumpadest“. Mändmetsa sõnul mõtestatakse nüüd rohkem seda äri ja selle tulevikuperspektiivi, et inimene saaks aru, et ta ei tule lihtsalt soojuspumbaärisse, vaid saab panustada kestlikkusse. „Sa saad panustada, et me maailmavaates liigume ka õigesse suunda. See ongi missiooniga töö,“ lisas ta.
Pikemalt tuli juttu ka sellest, kuidas ettevõtted peavad praegu aina enam suhestuma ühiskonnas toimuvaga ja selle osas seisukohti võtma. Mändmets tõi näite, et kui Venemaa täiemahuliselt Ukrainasse tungis, otsustati tema toonases töökohas Apollos kohe Venemaa filmid ära jätta. Nii ka Leedus ja Lätis, viimases oli Venemaa filmide osakaal varasemalt üsna märkimisväärne. Arutleti ka selle üle, kuivõrd eetiline on näiteks see, kui sportlase sponsoriks on hasartmänguettevõte või kiirlaenufirma. „Et kas see nüüd kuidagi peegeldab nende sportlaste väärtusi või me näeme siin taga, et täna on sport võib-olla alarahastatud, nendel on vaja seda raha. Kuidas seda võtta,“ mõtiskles Mändmets. Ta tõdes, et oluline on enne läbi mõelda ja otsuse põhjendus selgelt kommunikeerida.
Kui on valida, kas minna kuskile, kus on vaja lihtsalt n-ö peenhäälestust, või kuskile, kus saab asju oma visiooni järgi sättida, eelistab Mändmets viimast. See on tema jaoks innustav. Energiat on ta saanud muuhulgas oma tiimidest, kus on olnud ka palju noori, keda ta julgustab oma ideedega välja tulema. „Ma saan ise väga palju energiat nendest noortest, nendel on väga palju uut ja kihvti ja väärtuslikku teadmist ja ideid, mida mina ei tea. Mina püüan aidata oma kogemusega neid kanaliseerida või suunata, et nad läheksid õigesse kohta,“ rääkis Mändmets. „Ütlen oma noortele, et ma reaalselt ei teadnud seda enne, millest sa mulle räägid – aga et selles osas konkreetselt, kas see kanal või asi sinna sobib, ei oska mina sulle öelda. Sina käid seal kogu aeg, seega pead sina minule nõu andma.“
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Silver Vohu: sisekommunikatsiooni alahinnatakse paljudes ettevõtetes
– Mari-Liis Küppar: rohetoodete asemel peaks keskkonda hoidvaid lahendusi pakkuma põhitoodetena
– Ranno Pajuri: tuleviku n-ö ennustamiseks tuleb kasutada õigeid näitajaid
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.