Lõunakeskus jätkab Tartu populaarseima kaubanduskeskusena
14.09.2023
14.09.2023
Lõunakeskus on spontaanselt tuntuim kaubanduskeskus ehk kui inimestel paluda nimetada mõni Tartu kaubanduskeskus või kaubamaja, siis ligi 90% nimetab Lõunakeskust ja pooltele meenub esimesena just Lõunakeskus. ”Uuringust näeme, et Lõunakeskus on ka kõige laiema ostjaskonnaga Tartu tööstuskaupade ostukoht, kust tööstuskaupu ostab iga teine Tartumaa elanik ja teenuseid kasutab iga kolmas. Nooremas vanusegrupis ehk 15–24-aastaste seas pakub Lõunakeskusele konkurentsi Kvartali keskus,” rääkis Kantar Emori uuringuekspert Anu Varblane.
Kui üldiselt on Lõunakeskus kõigi peamiste kaubagruppide ostmisel Tartus kõige eelistatum kaubanduskeskus, siis erandiks on parfümeeria- ja kosmeetikatooted, mida Tartumaa inimestele meeldib osta ka Tartu Kaubamajast. Mööblit ja sisustuskaupu eelistatakse osta mujalt kui kaubanduskeskustest. Kõigi kaubagruppide puhul on kasvanud e-poodide roll.
Tartu atraktiivseimaks rõivaketiks on jätkuvalt H&M. ”Märkimist väärib, et kui naiste- ja meesteriiete ostmisel on H&Mi populaarsus Tartus püsinud, siis lasteriiete ostukohana on selle keti tähtsus oluliselt langenud ning tihedalt on kannale astumas Pepco,” kommenteeris Anu Varblane.
Ka kaubanduskeskustes asuvatest söögikohtadest külastavad Tartumaa inimesed kõige rohkem just neid, mis asuvad Lõunakeskuses: sealseid toidukohti külastab iga teine tartumaalane, kes kaubanduskeskustes söömas käib. Aasta lõikes on kasvanud nende hulk, kes eelistavad söögikohana Lõunakeskust ja Kvartali keskust. Seejuures on Kvartal söögikohana eriti populaarne just nooremate hulgas. Tasku keskuse tähtsus söögikohana on aga pidevalt vähenenud. Tartumaa inimeste lemmiksöögikohad kaubanduskeskustes on Chi, Chopsticks ja Vapiano.
Uuringu viisime läbi telefoni teel 28. juunist 5. juulini ning sellele vastas 500 Tartu ja Tartumaa elanikku vanuses 15–74. Tartu kaubanduskeskuste uuringu viisime viimati läbi möödunud aastal.
Loe ka:
– Uuringust “Tartu kaubanduskeskuste seire”
– Uuringuraport meie e-poes
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.