Luulea Kuriks: oma praeguse kliendiga suhtlemine on number üks

02.10.2024

Oma praeguse kliendiga suhtlemine on number üks, leiab Kantar Emori turundusteemalise taskuhäälingu ”Point” külaline, Telia turundus- ja kommunikatsioonidirektor Luulea Kuriks. „Uued kliendid ja uued võimalused – loomulikult! Aga tegelikult oma kliendi hoidmine ja talle olemas olemine on ülioluline.“

Ta rõhutas, et sealjuures on vaja arvestada inimeste tegelike huvide ja vajadustega. „Et mida nad meilt ootavad, mida nad meilt vajavad – et me suhtleksime nendega sellest, millest nemad tahavad meiega rääkida,“ selgitas Kuriks. Ta lisas, et kanalite poolest on Telial selleks olemas justkui oma tilluke meediamaja iseteenindusest Inspirani välja. Sihtgrupi segmenteerimisel on abiks persoonade kasutamine. „Loomulikult on need tähtsal kohal, eriti nii suurte kliendibaaside puhul. See on hädavajalik neid personaasid kasutada, et olla täpsem, et sihtida paremini. Justnimelt kõnetada inimesi nendel teemadel, millest nemad tahavad rääkida, mitte see, et ma tahan oma teenusest või tootest rääkida.“

Erinevalt varasematest „Pointi“ külalistest on Kuriks kommunikatsioonitaustaga. Ta alustas oma karjääri kommunikatsiooniagentuuris ja liikus agentuuri ka hilisemal tööteekonnal. Tema hinnangul on agentuur väga hea koht professionaalsete teadmiste lihvimiseks ning maailmapildi laiendamiseks. „Ükski äri ju ei eksisteeri ise üksi kuskil isoleerituna: kõik on omavahelises seoses. Et sul oleks arusaam, mis toimub majanduses, mis toimub poliitikas, kuidas valitsussuhted, taksonoomia seda kõike mõjutab,“ rääkis Kuriks.

Telias juhib Kuriks korraga kommunikatsiooni ja turundust. „Kui tekivad sellised võimalused midagi uut õppida, siis ma need võimalused ka hea meelega võtan. Jällegi suur kummardus ja tänu praegusele juhtkonnale ja grupile! Tegelikult on ju suhteliselt tavaline, et kui pannakse need kaks funktsiooni kokku, siis selle ühendfunktsiooni juhiks saab ikkagi läbi ja lõhki turundusest läbiimbunud inimene,“ lausus Kuriks.  Tema sõnul on suure pildi n-ö kokku juhtimine vajalik, kui on soov teha integreeritud kommunikatsiooni: „Et see turundus ja kommunikatsioon tõesti käsikäes üksteise tugevusi ja üksteise ideesid paremini ära kasutaksid.“ Kuriks tõdes, et tööriistad on turunduses ja kommunikatsioonis üsna sarnased. „Võib-olla kommunikatsiooniinimesed peavadki olema leidlikud, kuivõrd PRis on ikkagi see, et kõigepealt sa proovid ikkagi saada seda maksmata pinda ja alles siis vaatad, et hea küll, mille eest ma siis olen nõus maksma. Ehk siis need vahendid, millega sa pead tegelikult seda mõju saavutama, on märksa väiksemad ja sa pead olema ikkagi väga leidlik kogu aeg päevast päeva, et jõuda kohale, saada jalg ukse vahele. Et olla pildis või siis mitte pildis olla.“

Selline uute väljakutsete vastuvõtmine on Kuriksile omane: „No minu käest ei ole mõtet küsida neid küsimusi, et kas proovida midagi uut või ette võtta midagi, mida sa varem ei ole teinud. Ma olen täiesti selle growth mindset’i (arengule suunatud mõtteviis) fänn. Me suudame praktiliselt kõike õppida, me oleme kõik õpivõimelised. Me suudame õppida, kui selleks on ainult tahet ja selleks on aega. Selles mõttes jah, kõik uued väljakutsed – selge jaa!“

Kuula-vaata lähemalt (SpotifyApple Podcasts):

Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.

Loe ka:
Uuringukool: kes on persoona?
Jaanika Terasmaa: jaekaubandus on nagu elav organism
Andres Kuusik: kui oled samasugune kui teised, pole sul midagi brändida
Ruta Kallaspoolik: väikses firmas on nii, et kui sina ei tee, siis keegi ei tee
Suurettevõtete mainekuse edetabelit juhivad Swedbank ja Telia