Maailma väärtuslikemate brändide esikümnes domineerivad tehnoloogiabrändid
31.05.2018
31.05.2018
Maailma väärtuslikemate kaubamärkide edetabeli esikohalt leiab Google’i, teisele kohale platseerus Apple ning kolmandale Amazon, selgus Kantar Millward Browni ja WPP avaldatud maailma väärtuslikemate brändide analüüsist BrandZ™.
Esisajasse kuuluvate brändide koguväärtus on aastaga tõusnud rekordilised 21%, vaatamata majanduslikust ja poliitilisest ebakindlusest mõnes maailma piirkonnas, ulatudes koguväärtusena 4,4 triljoni dollarini, mis on ligilähedane Jaapani sisemajanduse kogutoodanguga.
Väärtuslikemate brändide esikümne moodustavad valdavalt tehnoloogiaga seotud brändid, hõivates kaheksa kohta kümnest. Tehnoloogiaga seotud brändid moodustavad enam kui poole Top100 brändide koguväärtusest.
Esikohal on endiselt Google (kasv 23% võrreldes 2017. a) ja ka teist positsiooni hoiab sarnaselt eelmisele aastale taas Apple (kasv 28%). Veebikaubandushiid Amazon (kasv koguni 49%) ja tehnoloogiabränd Microsoft (kasv 40%) on võrreldes eelmise aastaga omavahel positsioonid vahetanud, olles siis vastavalt kolmandal ja neljandal kohal. Viiendalt kohalt leiab Hiina tehnoloogiabrändi Tencent, mis on ka kümne enim oma väärtust kasvatanud brändi hulgas (kasv 65%).
Koht | Bränd | Valdkond | Brändi väärtus (mld dollarit) | Brändi väärtuse muutus võrreldes 2017. a |
1 | Tehnoloogia | 302 | +23% | |
2 | Apple | Tehnoloogia | 300 | +28% |
3 | Amazon | Jaekaubandus | 207 | +49% |
4 | Microsoft | Tehnoloogia | 200 | +40% |
5 | Tencent | Tehnoloogia | 178 | +65% |
6 | Tehnoloogia | 162 | +25% | |
7 | Visa | Finants | 145 | +31% |
8 | McDonald’s | Toitlustus | 126 | +29% |
9 | Alibaba | Jaekaubandus | 113 | +92% |
10 | AT&T | Telekommunikatsioon | 106 | -7% |
Allikas: BrandZ™ Top 100 Most Valuable Global Brands 2018
Saja väärtuslikuma brändi hulka on mahtunud varasemast rohkem ka Hiina kaubamärke, kaks neist – tehnoloogiabränd Tencent ja kaubandusbränd Alibaba – koguni esikümnesse.
Esimest korda on kasv toimunud kõikides brändikategooriates. Jaekaubanduse valdkonna brändide väärtuse kasv on tänu e-kaubanduse arengule olnud kõige kiirem, kasvades 35%.
Kantar Millward Brown avaldas väärtuslikemate globaalsete brändide edetabeli juba 13. korda. BrandZ™ on maailma suurim ja kõige põhjalikum brändide väärtuse hindamise süsteem, sisaldades brände, mis mängivad tänapäeval tarbijate elustiilis olulist rolli. BrandZ™ ühendab analüüsis mitmed infoallikad, ühelt poolt üleilmsed üle kolme miljoni vastajaga tarbijauuringud ja teisalt iga ettevõtte finants- ja majandustegevuse analüüsid, toetudes Bloombergi ja Kantar Worldpaneli andmetele.
Allikad: Kantar UK Insights ja Kantar Millward Brown.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.