Maailma väärtuslikemate jaekaubandusbrändide koguväärtus küündib 1,4 triljoni dollarini
03.06.2019
03.06.2019
WPP ja Kantar avaldasid maailma väärtuslikemate globaalsete jaekaubandusbrändide pingerea BrandZ, mille tipus troonib taas Amazon. Võrreldes eelmise aastaga on esimese 75 hulka mahtunud jaekaubandusbrändid oma koguväärtust suurendanud 339 miljardi USA dollari võrra 1,4 triljonile dollarile.
BrandZ globaalsete jaekaubandusbrändide analüüs kaardistas kaubamärke neljast valdkonnast: luksuskaubad, rõivad, jaekaubandus ning kiirtoit.
Edetabeli tippu valitsev Amazon, mille väärtuseks on 315,5 miljardit dollarit, moodustab 75 väärtuslikuma brändi koguväärtusest ligi veerandi. Amazonil on märkimisväärne mõju rahvusvahelisele kaubandusele ning suudab jätkuvalt leida viise, kuidas olemasolevate ja uute klientide ostukogemust parandada.
Siiski pole Amazon ainuke edetabeli tippu pääsenud tegija sellest valdkonnast. Hiinlaste e-kaubanduse gigant Alibaba, mis on ühtlasi ka Hiina kõige hinnalisem kaubamärk ning maailma suurim veebikaubanduse äri, on uuenduste poolest Amazonist ees – näiteks on nad käed löönud maailmakuulsa kohvikuketi Starbucksiga (7. kohal, väärtus 45,9 miljardit), paigutades nende kohvikud kõikidesse Alibaba grupi ettevõtetesse. Alibaba brändi väärtus kasvas 48 protsenti 131,2 miljardile dollarile, paigutades ta edetabelis Amazoni järel teisele kohale kiirtoiduketi McDonald’si ette.
Kolmandale kohale platseerunud McDonald’s domineerib jätkuvalt kiirtoidu valdkonnas. Hoolimata langusest ühe koha võrra (2018. a 2. koht) on McDonald’s endiselt maailma väärtuslikem toidubränd, mis on edukalt liikunud tervislikuma toidu ja planeeti säästvamate pakendite suunas. 18-protsendilise kasvule on lisaks eelmainitule kaasa aidanud kindlasti ka partnerlus toidu kohaletoimetamise rakendusega Uber Eats.
Kuigi e-kaubandus on edu saavutamisel võtmetähtsusega, on siiski suurepärase kliendikogemuse pakkumine kaupluses endiselt oluline detail selles terviklikus pusles. Näiteks sporditarvete kaubamärk Nike (5. koht) ja veebikaubamaja Nordstrom (63. koht) katsetavad kauplustega, mis on disainitud sellisel viisil, et pakkuda kliendile võimalust nende brändiga lähedasemat kontakti saada ning veelgi personaalsemat ning asjatundlikku teenindust.
Esikümnesse mahtus ka kolm luksuskaubamärki: Louis Vuitton (6. koht), Chanel (8. koht) ning Hermès (10. koht). Ameerika kodusisustus- ja ehitustarvete kaubamaja The Home Depot platseerus 4. kohale ning tuntud jaekaubanduskett Walmart 9. kohale.
Tarbijate teadlikkuse kasv kiirmoe mõjudest keskkonnale on mõjutanud ka tuntud kiirmoekette Zara ja H&M, kahandades nende brändi väärtust vastavalt 10% ja 39%.
BrandZ brändi väärtuse analüüs kombineerib Bloombergi turuanalüüsi andmeid globaalsete tarbijauuringute andmetega, kaardistades rohkem kui 166 000 erinevat kaubamärki rohkem kui 50 turul. See analüüs keskendub vaid jaekaubanduse, kiirtoidu, rõivaste ning luksuskaupade kaubamärkidele.
Allikas: Kantar US
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.