“Point+” võttis fookusesse turunduse sotsiaalmeedias
06.02.2025
06.02.2025
Alustades uue kliendiga, tuleb Saue sõnul kõigepealt paika panna peamine eesmärk, seejärel defineerida sihtgrupp ja see, mis mulje peaks ettevõttest läbi loodava sisu jääma. Sealt edasi saab juba minna sisutüüpide juurde, mis aitaksid selle sihtgrupini jõuda ja seatud eesmärki saavutada. Kõige esimene asi alustavale ettevõttele on Google’i otsingureklaamide ülesseadmine. Saue nimetab seda hügieenitasemeks. “Kui sul on kingapood ja inimene otsib veebist kingi, siis tuleb sinu reklaam seal välja ja sa saad endale n-ö sooja kontakti, kes väga suure tõenäosusega ostab.”
Saue usub eelkõige videoformaati ja leiab, et ideaalne oleks see, kui ettevõttes on olemas inimene, n-ö ettevõtte nägu, kes ise sisu edasi annab. „See olukord on paratamatu, et me ei saa enam kirjutada pikki artikleid, teha mingeid piltpostitusi, sest keegi ei saa sealt seda infot kätte – et siin on link, loe meie blogist. Väga vähesed lähevad ja loevad pika teksti läbi, sellepärast on seal vaja videona ära öelda ja kiiresti ära öelda.“ Ta tõdes, et kui varasemalt oli video tegemine suur ettevõtmine koos vastava tehnika ja meeskonnaga, siis nüüd käib asi palju lihtsamalt. „Me lähme kontorisse, heal juhul meil on väike ringvalgus kaasas, telefoniga, bluetooth mikrofoniga, meil on skriptid ette kirjutatud. Ka inimesed, kes ütlevad, et nad kunagi kaamera ette ei lähe, ütlevad vajalikud laused ära.“
Saue sõnul tuleks reklaamklipp teha selline, mis näeb välja orgaaniline, aga täidab samal ajal hästi ettevõtte turunduseesmärke. „Kõik, mis näeb välja nagu reklaam, on reklaam ja seal tekib niisugune tõrge sellele. Kõik, mis on liiga nali, liiga orgaaniline, ei too sulle tulemust,“ selgitas Saue. Ta pakkus välja, et sisuks võiksid olla näiteks praktilised nõuanded.
Väiksema eelarve puhul soovitab Saue panna rõhku pigem sisu levitamise peale. „Mõttekas on produktsioon teha hästi kiiresti, kvaliteetselt telefoniga lihtsate vahenditega, sest siis on sul rohkem raha selle asja levitamiseks,“ lausus ta. Sotsiaalmeedias loodav sisu peabki tema sõnul mõjuma loomuliku ja orgaanilisena ning isegi, kui kaamera korra väriseb, on see igati normaalne. Ta tõdes, et kui sotsiaalmeedia reklaam on tehtud droonide, eepilise muusikaga, üdini sujuvalt, siis see on liiga telereklaami moodi.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– Muutuvad sotsiaalmeedia trendid loovad brändidele uusi kaasamisvõimalusi
– Miks on Instagram nii tugev ja väärtuslik bränd?
– “Point+” uus osa keskendub suunamudija turundusele
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.