“Point+” võttis fookusesse digistrateegia
20.03.2025
20.03.2025
Viimase paari aasta jooksul on andmekaitse ja sellega seotud tehnilised piirangud turunduses oluliselt muutunud. Heinsaar toob välja, et see mõjutab otseselt ka digiturunduse strateegiaid. „Kui vanasti algas digistrateegia loomine alati eesmärgist – mida ma tahan saavutada –, siis täna peame alustama sellest, mis andmeid me saame üldse kätte oma digitegevuste kohta, kuidas neid analüüsida ja kui adekvaatsed need on,” kõneles Heinsaar.
Pikemalt tuli juttu konversioonimääradest, mis on valdkonniti väga erinevad. „Konversioonimäärad sõltuvad väga paljudest teguritest: alates veebilehe kasutajakogemusest kuni toote hinnani. Mul oli rekord ühe maandumislehega, kus 50 protsenti külastajatest ostis,“ toob Heinsaar välja. Tegemist oli atraktiivse pakkumisega laiale sihtrühmale, kus ajakirja proovitellimuse sai 1 euro eest. Samas ei pruugi madal konversioonimäär alati halb olla – näiteks kui veebilehte kasutatakse eeltöö tegemiseks enne füüsilisse poodi minekut. Heinsaar tõi näite mööblipoe veebilehest, kus klient teeb enne eeltööd ja siis läheb juba teadlikumana füüsilisse poodi.
Turundus sotsiaalmeedias nõuab Heinsaare hinnangul loovamat ja keskkonnaga sobituvat lähenemist. Brändid, kes suudavad selles mängus õigesti käituda, võidavad oluliselt rohkem tähelepanu. „TikTokis ei tohi teha traditsioonilist müügijuttu. Kui mõned ettevõtted proovisid sinna minna tavareklaamiga, said nad sadu vihaseid kommentaare,“ tõi ta näiteks. LinkedIni ta nimetas küll kalliks kanaliks turunduse mõttes, kuid unikaalseks sihtrühma kättesaamise osas. „Meil on eraldi LinkedIni tiim, kes tegeleb ainult selle platvormiga, sest seal saab kätte sihtrühma, keda mujalt ei saa.”
Heinsaar rääkis, et MBD agentuuril on 20-25 teenust, mis nõuavad erinevat kompetentsi. „Kui võrrelda tavalise meediaagentuuriga, kellel on oma digiüksus, siis meie ettevõttes teeb sellist tüüpi tööd umbes 50 inimest. Ülejäänud tegelevad teemadega, mis on tavaliselt kaetud mingite teist tüüpi agentuuride poolt. Alates ülitehnilistest teemadest, nt kuidas seadistada veebikeskkondi nii, et me saaksime andmed adekvaatselt kätte,“ rääkis Heinsaar. Lisaks on neil oma loovüksus, kus on disainerid, foto/videotiim, influencerite projektide koordineerimise tiim jne.
Kaks kolmandikku mahust on neil täna suunatud ekspordile. Seda mitte klientide arvu, vaid mahtude mõttes, kuivõrd välisturgudel on mahud reeglina oluliselt suuremad. „On kliente, kellel on mingid kindlad sihtturud, kus me neid aitame ja on ka rahvusvahelisi B2B kliente, kellel tegelikult ei ole vahet, milliselt konkreetselt turult tema klient tuleb.“ Kogemusi on saadud põhiliselt Euroopas, aga ka Aasia, Aafrika ja Ameerika Ühendriikide turgudel.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– Kantar Media reklaamituru trendid 2025
– Eesti ettevõtete turunduseelarvetest pea poole moodustab meediareklaam
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.