Erkki Markkus meiliturundusest: liigume üks-ühele personaalse suhtluse peale
15.01.2025
15.01.2025
„Ma usun, et turundus läheb üha rohkem üks-ühele personaalse suhtluse peale,“ usub ta. Markus ütleb, et klientide meiliaadressid on ettevõtte jaoks kuld. Neid peaks koguma esimesest päevast peale, sh on muidugi vaja luba, et neile võib teavitusi saata. Lisainfo kliendi kohta on samuti väga kasulik. „Kõik muud asjad – igasugused Facebookid, Google Adsid, tahavad raha ja võib-olla ühel hetkel sul ei ole seda raha või sa ei taha seda sinna panna. Teiseks, need ei ole sinu omad. Meililist on sinu oma: sa võid selle kolida ühe platvormi pealt teise peale.“ Ta tõi näite, et Facebooki leht võidakse ettevõttel mingil põhjusel ka sulgeda ja siis oledki oma kontaktidest ilma.
„Soovitus on hoida oma listis ikkagi ainult neid, kes päriselt su kirju tahavad, mitte seda ülejäänud vahtu lihtsalt sellepärast, et mul oleks baasi suurus ägedam. Kogu aeg võiks seda (kontaktibaasi) puhastada, neid välja visata, kes mu kirju ei loe, kes mul poes enam ei osta,“ soovitab Markus. Tema sõnul ei ole baasi suurus ja meilide avamise määr enam nii olulised. Pigem tuleb käivet mõõta. Markus rääkis, et privaatsuspoliitika läheb aina karmimaks: ettevõtetes on autoklikkerid ja viirusetõrjed, mis klikivad kõik lingid läbi. See omakorda moonutab statistikat. Ta tõi näite, et kui baasi puhastada nende võrra, kes pole kaks aastat ühtegi ostu teinud ning pärast seda paraneb avamismäär ja käive jääb samaks, on kõik väga hästi. Jaekaubanduse puhul tõi ta heaks avamismääraks 20% ja üle selle. Markus tõdes, et kui on väga personaalne pakkumine – näiteks sünnipäevakiri koos sooduskupongiga, võib avamismäär olla isegi üle 90%. B2B puhul on tavapärane avamismäär palju madalam, ca 5-10% vahel.
Oma võtmeklientidena tõi ta välja panku ja jaekaubandusettevõtteid. „Suured mahud, neil on võib-olla vaja kohapeal kedagi, kellega lepingut alla kirjutada, kes on vastutav. Mailchimpile sa ei lähe ukse taha nõudma, kui midagi nii-öelda ventilaatorisse lendab. Meie oleme saba ja karvadega selle sees, kui me oma teenust osutame,“ sõnas ta. „Kes seda kasutama on hakanud, need tegelikult ära ei lähe,“ võttis Markus oma klientide rahulolu kokku.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– “Point+” uus osa keskendub suunamudija turundusele
– “Point+” uus osa keskendub välimeediale
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.