Miks on Instagram nii tugev ja väärtuslik bränd?

02.08.2024

Martin Guerrieria Kantarist mõtestab oma artiklis lahti Instagrami edu. Kantari BrandZ edetabelis näitas 2024. aastal kiiret kasvu, tugevat brändijõudu ja head tulevikupotentsiaali sotsiaalmeedia platvorm Instagram. Kui Kevin Systrom ja Mike Krieger otsustasid keskenduda oma uues rakenduses fotode jagamisele, tabasid nad täpipealt inimeste soovi jagada kogemusi vahetult teistega. Nad pakkusid lihtsat viisi jagada koheselt mobiiliga tehtud pilte. See võimaldas tol ajal luua teistsugust sisu, mis ulatus ülihuvitavast labaseni.

Uue rakenduse omaksvõtt oli kiire, sest esimese nädalaga kogunes 100 000 kasutajat ja esimese kahe kuuga üle miljoni. Tänu pidevatele uuendustele pakub Instagram palju võimalusi fotode ja videote jagamiseks ning 2024.aastal on sellel üle kahe miljardi aktiivse kasutaja kuus kogu maailmast.

Instagrami kiire kasv ja mobiilile keskendunud platvorm tegid sellest varakult põneva rakenduse. Vaid kaks aastat pärast Instagrami loomist ostis Facebook (nüüd Meta) kasvava rakenduse 1 miljardi dollari eest. Paljud pidasid seda tol ajal eksituseks ja läbikukkumiseks. Kuidas nad eksisid! 2024.aastal on Kantar BrandZ Global Top 100 edetabeli järgi Instagrami brändi väärtus peaaegu 114 miljardit dollarit, mis on 93% rohkem kui 2023. aastal.

Miks on Instagram nii tugev ja väärtuslik bränd?

Sellele küsimusele vastuse väljaselgitamiseks vaatas Martin Guerrieria Kantar BrandSnapshoti andmeid. See on tasuta tööriist Kantar Marketplace’is, mis pakub kohest juurdepääsu erinevate brändide tulemusandmetele (brand performance data). BrandSnapshot klassifitseerib Instagrami Ameerika Ühendriikides tähena (Star) ehk tuntud kaubamärgina, mida tarbijad hindavad. Instagrami tajutakse kui tähenduslikumat (meaningful), eristuvamat (different) ja märgatavamat (salient) võrreldes teiste sotsiaalmeedia platvormide brändidega. See analüüs liigitab Instagrami samasse rühma oma vanema ja suurema “sugulase” Facebookiga ning pikaajaliselt turul olnud YouTube’iga.

Instagram ühendab sarnaste huvidega inimesi. Boonusena on sellel kasutajasõbralik liides ja seda rakendust saab kasutada igapäevaselt. Need kolm omadust on sotsiaalmeedia rakenduste jaoks üliolulised, et jõuda laiema kasutajaskonnani. Kuigi brändid nagu Discord, Snapchat ja isegi TikTok võivad pakkuda laiemat funktsioonide erinevust, siis neil ei ole samal tasemel universaalset atraktiivsust.

Tagantjärele vaadates on Instagrami omandamine olnud Metale väga oluline. Algul aitas see püsida konkurentsis Google+ ja Twitteriga (nüüd X). Hiljem, kui Facebooki kasutajaskond vananes, pakkus see võimalust meelitada ligi nooremat kasutajaskonda. Nüüd konkureerib Instagram Tiktokiga. Brändi kasutajaskonna rahaks konverteerimine tänu suurenenud reklaamimüügile on aidanud Meta aktsiahinnal 2024. aastal saavutada kõigi aegade kõrgeima taseme. Instagram moodustab peaaegu 44% Meta kogutulust.

Tulevik: Instagram vs TikTok

Kas Instagrami väärtus kasvab jätkuvalt? BrandSnapshot hindab brändi tulevase kasvu potentsiaali tarbijate hoiakute põhjal ning seda nimetatakse tuleviku jõuks (Future Power). Tarbija vaatenurgast ei ole Instagram nii põnev bränd kui Discord ja Twitch, kuid samas on sellel veidi üle keskmise suurem tuleviku jõud (Future Power) ehk Instagramil on potentsiaal tulevikus kasvada. Näiteks TikTok jääb Ameerika Ühendriikides Instagrami kasvu potentsiaali poolest veidi maha.

Instagrami jaoks oli Reelsi tutvustamine oluline, et summutada TikToki atraktiivsus. Hiljuti teatas Meta, et Reels moodustab nüüd 50% Instagrami rakenduses veedetud ajast. Samuti on Threads lisanud olulise uue funktsiooni Instagramile. Instagram kasutas ära Twitteriga seotud kaose (Elon Musk Twitteri ostjana ja Twitteri rebränding), kui tuli välja Threads funktsiooniga.

Arvestades Instagrami praegust brändi tugevust, viitavad andmed, et see on hästi positsioneeritud ka edasiseks kasvuks. Toome välja ühe põhjuse, mis mängib Instagrami kasvus olulist rolli:

Pidev innovatsioon on vajalik, et kasutajad peaksid rakendust endiselt asjakohaseks ja tähenduslikuks erinevalt selle alternatiividest. Ideaalis peaks innovatsioon avalduma uute ja unikaalsete funktsioonidena, mis suurendavad Instagrami atraktiivsust. Vältida tuleks uute konkurentide omaduste kopeerimist.

Loe rohkem Kantar BrandZ kõige väärtuslikumate brändide kohta 2024.aasta aruandest, mis on saadaval siin.

Kantar BrandSnapshot on tasuta interaktiivne tööriist, mida toetab BrandZ rikkalik andmebaas ja selle tähendusliku (meaningful), erineva (different) ja märgatava (sailient) raamistik. See on kujundatud selleks, et anda täielikku ülevaadet brändi tugevusest konkurentsikontekstis. BrandSnapshot pakub teavet üle 14 000 brändi kohta rohkem kui 40 turul, pakkudes kiiret ülevaadet brändidest. See tööriist on leitav siit

Allikas: Kantar

Loe ka:

– Millised on maailma väärtuslikemad brändid? 

– Eesti inimeste lemmikbrändiks tõusis taas Kalev Eesti inimeste lemmikbrändiks tõusis taas Kalev