Millised on maailma väärtuslikemad brändid?
01.07.2024
01.07.2024
Mc Donald’s säilitab oma positsiooni esiviisikus, olles viimasel ajal palju panustanud tehisaru kasutusse (näiteks dünaamilised menüütahvlid, tellimuste ennustamine jne). Suurima hüppe esikümnes tegi NVIDIA, kes jõudis varasemalt 18. kohalt kuuendale. Facebook taasliitus esikümnega pärast aastast vaheaega. Oracle jõudis esikümnesse esmakordselt.
Apple on näidanud, et eristuvad ja silmapaistvad brändid peavas vastu ka heitlikemates majandustingimustes. Nad on suutnud näidata, et nende toodete eest võib maksta kõrgemat hinda.
Vaadates brände erinevate kategooriate kaupa, võib välja tuua järgmisi tähelepanekuid:
– alkoholikategoorias on kõige väärtuslikum bränd Corona. Selle edu võtmetegurid on olnud edukas sisenemine kasvavatel turgudel, nagu Brasiilia, Hiina ja Lõuna-Aafrika, ning tugeva positsiooni säilitamine Mehhikos.
– rõivaste puhul on Nike säilitanud esimese positsiooni, ent vahe konkurentidega on vähenenud. Zara brändi väärtus kasvas 47% ja Lululemoni oma 24%.
– luksustoodete puhul jätkab Louis Vuitton kõige väärtuslikuma brändina. Hermès on samuti silma paistnud, suurendades oma eksklusiivsust ja kõrget hinnataset, olles edukas nii Ameerika Ühendriikide kui ka Hiina turgudel. See on viinud brändi väärtuse kasvuni pea neljandiku võrra.
– meedia ja meelelahutuse puhul on Netflix jõudnud uutesse kõrgustesse, tõustes selles kategoorias 6. kohalt 4.-le. Brändi väärtuse suurenemist (51%) ajendas märkimisväärne tellijate kasv ning paroolijagamise piiramine.
– jaekaubanduses säilitab esikohta Amazon.
Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands 2024 raportiga saab tasuta tutvuda Kantari lehel.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.