Milliseid reklaamikanaleid tarbijad eelistavad?
13.09.2024
13.09.2024
Eelistatuim reklaamikanal tarbijate jaoks on reklaamid müügikohtades (nt kauplused), see on võtnud esikoha sponsorüritustelt. Tegemist on kohtadega, kust tarbija teab reklaami oodata ja on sellega arvestanud. Müügikohtade reklaame peetakse eriti asjakohaseks, kasulikuks ja usaldusväärseks. Samuti köidavad sealsed reklaamid tarbijate tähelepanu rohkem kui keskmine reklaam. Need reklaamid aitavad turundajatel kujundada tarbijate suhtumist oma brändidesse. Brändi kasv nõuab aktiivset kohalolekut. Võrreldes varasemaga on tarbijate hinnangud madalamad küsimustes, kas reklaamid on lõbusad ja meelelahutuslikud. Samas ei olda võrreldes varasemaga enam nii kriitilised reklaamide korduvuse ja ülekülluse suhtes. Tarbijad on loomulikult reklaamide suhtes positiivsemalt meelestatud, kui nendega seostatavad negatiivsed küljed on vähenenud.
Tarbijad on viimastel aastatel olnud reklaamide suhtes järjest positiivsemad. See võib olla tingitud reklaamiformaatide mitmekesistumisest ja turundajate katsetest lahendada reklaamidest üleküllastumise probleemi. Tarbijate tähelepanu on jagatud paljude platvormide vahel ja nad ei väldi reklaame enam nii palju.
Umbes 47% tarbijatest suhtuvad reklaamidesse üldiselt positiivselt. Samas 2016. aastal oli reklaamide vastuvõtlikkuse keskmine näitaja vaid 19%. Alates Media Reactionsi käivitamisest 2020. aastal on reklaamide vastuvõtlikkuse keskmised näitajad olnud pidevalt tõusuteel. Varasemalt olid tarbijad pealetükkivatest reklaamiformaatidest ülekoormatud kohtades, kus nad ei oodanud reklaame näha. Digireklaam on olnud olemas juba eelmisest sajandist, kuid see on läbinud kiireid arenguid, sealhulgas kanalite ja formaatide muutusi. Tänapäeval kasutab enamik inimesi digimeediat ning uuemad formaadid tunduvad “normaalsemad” ja turundajad õpivad neid kasutama viisil, mis ei häiri ega koorma tarbijaid.
Turundajad jätkavad reklaamikulutuste suurendamist meediakanalites, mis on tarbijate seas vähem eelistatud (videod digikanalites, televisiooni voogedastus ja suunamudijate loodav sisu). Tarbijakogemuse parandamiseks tuleb arvestada paljude teguritega, sealhulgas reklaamide sisulise kvaliteedi tagamisega.
Huumor ja hea muusika
Huumor ja hea muusika on kaks olulist märksõna, mis aitavad kaasa sellele, et inimesed võtaksid reklaame paremini vastu. Eriti oluline on hea muusika noorele z-põlvkonnale. Muusika on kultuuriline alustala ja mõned sotsiaalmeediaplatvormid (sh TikTok) pakuvad nüüd oma kasutajatele litsentseeritud muusikat, mida saab oma loodud sisusse lisada.
Huumor on samuti oluline osa kultuurist: 48% tarbijatest ütleb, et huumor on reklaamides eriti köitev. Samas kaheksa aastat tagasi oli see näitaja 61%. Kõige enam läheb rekaamide puhul huumor korda 1946-1980 aastatel sündinud tarbijatele (n-ö beebibuumerid ja x-põlvkond).
Loe ka:
– Vaata parimaid reklaame üle maailma
– Huumori aeglane tagasitulek reklaamides
– Tagasivaade 2023. aasta reklaamiturule: enim kasvas välimeedia ja enim langes ajakirjade osakaal
– Uuring: turundajate ja tarbijate reklaamikanalite eelistused ei kattu
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.