Mitme nutiseadme omanikud kasutavad nutitelefoni rohkem
15.10.2021
15.10.2021
Tarbijad, kes omavad mitut nutiseadet, näiteks nutitelefoni, tahvelarvutit, sülearvutit ja nutikella, kasutavad oma telefoni rohkem kui ühe seadme omanikud keskmiselt.
Enamikus arenenud riikides kasutavad tarbijad oma nutitelefone üha kauem ning lojaalsus elektroonikabrändidele on kasvav trend. Turul kasvu jätkamiseks panevad brändid rõhku oma tootevaliku laiendamisele, lootes, et hea kogemus nutitelefoniga toob kaasa sama brändi teiste toodete kasutuselevõtu.
Kaks suurimat nutitelefoni brändi – Apple ja Samsung – hoiavad enda käes Suurbritannias ja Ameerika Ühendriikides 75% turust. Enam kui 75% nende brändide tarbijaist on neile ka lojaalsed. See tähendab, et tarbijate juurdevõitmiseks on ruumi vähe. Mis omakorda tähendab, et nende brändide jaoks on esmane prioriteet suurendada müüki lisaseadmete valiku laiendamise abil.
Tahvelarvutid, nutikellad ja -võrud, sülearvutid on kõik nii Apple’i kui ka Samsungi jaoks peamised võimalused turul kasvada. Nendesse tootekategooriatesse laienemine annab brändidele võimaluse kasvada, meelitades juba nende nutitelefonide kasutajaid ka teisi seadmeid ostma.
Kantar Worldpanel ComTechi andmed näitavad, et nii USA-s kui ka UK-s kasutavad kõiki nelja tüüpi seadmeid (nutitelefoni, -kella, tahvel- ja sülearvutit) üsna vähesed tarbijad – vähem kui 10%. Ja see väike hulk inimesi on tehnoloogiafännid. Need tarbijad hoiavad end alati viimaste trendidega kursis, on esimesed, kes endale uue telefonimudeli soetavad, maksavad ka rohkem kvaliteetse ja paljude funktsioonidega telefoni eest, ning ka kasutavad enamikku selle funktsioonidest. Selliste tarbijate tehniline teadlikkus väljendub ka nende nutitelefonide ekraani suuruses: 60% USA ja 59% UK tarbijaist, kes kasutavad kõiki nelja seadet, omavad nutitelefoni, mille ekraan on vähemalt 6 tolli.
Hea uudis brändide jaoks siinkohal on see, et nende toodete laiem kasutuselevõtt toob neile tõenäoliselt otsest kasu. 60% tarbijaist väidab, et eelistavad juba neile tuttavaid elektroonikabrände. 17% tarbijaist peab oluliseks sünkroniseerida oma seadmetes olevat sisu kõikide seadmete vahel. Kui tarbijat suudetakse veenda võtma kasutusele sülearvuteid, tahvleid ja nutikellasid, on tõenäoline, et nad ostavad oma nutitelefoniga sama kaubamärgi tooteid.
Kuid siin kerkib üles üks oluline küsimus – kas mitme seadme omamine mõjutab kuidagi nutitelefoni kasutajakogemust? Kas tarbijad valivad sotsiaalmeedias surfamiseks tahvelarvuti, jälgivad oma tervisenäitajaid nutikellalt või koostavad dokumente oma sülearvutis? Tihedam seotus nutitelefoniga toob kaasa rahulolu, mis lõppkokkuvõttes suurendab nii lojaalsust kui ka müüki, seega on see oluline küsimus, millele mõelda.
Nutitelefonide kasutusaktiivsus suureneb USAs nende hulgas, kel on vähemalt kolm seadet. Suurbritannias on aga hüppeline muutus tarbijate hulgas, kel on kasutuses vähemalt neli seadet.
Kui vaadata omatavate seadmete kombinatsioone ning kasutust, siis selles osas konkureerivad tahvelarvutid nutitelefonidega. Meelelahutust (video ja muusika striiminguteenused, allalaadimine) tarbitakse, tehakse online-oste ja toimetatakse dokumentidega nutitelefonis vähem, kui tarbijal on olemas ka tahvelarvuti.
Opsüsteemide koha pealt võrreldes tundub, et Androidi süsteemi puhul mõjutab mitme seadme omamine nutitelefonide kasutamist enam kui iOS-i puhul.
Allikas: Kantar
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.