Muutuvad sotsiaalmeedia trendid loovad brändidele uusi kaasamisvõimalusi

26.07.2024

Üks on kindel: sotsiaalmeedia kasutamise viisid, nagu uudiste tarbimine, ostlemine ja videote vaatamine, arenevad pidevalt. James Powell Kantar Mediast kirjutas oma artiklis, kuidas tarbijad sotsiaalmeediat kasutavad ja pani kirja paar tähelepanekut, mida brändid peaksid sotsiaalmeedias tegutsedes arvestama.

Väldi eelduste tegemist selle kohta, kes kasutavad sotsiaalvõrgustikke.

Sotsiaalmeedia kasutamise mustrid muutuvad kiiresti. Viimastel aastatel on TikToki kasutamine brittide seas kasvanud, samal ajal kui X ehk Twitteri ja Pinteresti kasutamine on langenud. Lisaks sotsiaalmeedia platvormide kasutamisharjumuste muutumisele muutub ka see, kes neid platvorme kasutavad. Näiteks neli aastat tagasi oli TikToki kasutajate seas ülekaalus Z-põlvkond, kuid praegu kasutavad platvormi sama palju ka millenniumilapsed ehk Y-põlvkond.

Sobiva sisu loomine vastavalt vaatajaskonna profiilile sotsiaalmeedia platvormil

Brändid peavad arvestama erinevate platvormide kasutajaprofiilidega. Näiteks üle miljoni TikToki kasutaja väidab, et neile meeldib külastada puhkuse ajal teemaparke, veeparke või loomaaedu. Nad külastavad neid vaba aja veetmise võimalusi 37% tõenäolisemalt kui keskmine täiskasvanu.

Erinevused ulatuvad ka tarbijate suhtumiseni reklaamidesse sotsiaalmeedia platvormidel. TikToki ja Snapchati kasutajad on eriti positiivselt meelestatud reklaamide suhtes, samas kui LinkedIni kasutajaid on raskem sihtrühm.

Kaasamise ja ostlemise seotus sotsiaalmeedia platvormil

Brändidel on oluline olla kohal kohtades, kus tarbijad aktiivselt oste sooritavad. Üle viiendiku TikToki kasutajatest (22%) kasutab platvormi aktiivselt ostlemiseks, Instagrami puhul on see näitaja madalam (14%). Lisaks selgus, et igal platvormil on ostlejate profiilid erinevad – need, kes kasutavad ostlemiseks Instagrami, väidavad tõenäolisemalt, et on oma praeguse sissetulekuga rahul võrreldes TikTokis ostlejatega.

Hinda video väärtust

Video on sotsiaalvõrgustikes kasvav formaat. 40% Instagrami kasutajatest kasutab platvormi Instagram Reels’i videote vaatamiseks. Need, kes vaatavad Reels’i videoid, on 39% tõenäolisemad jälgima brände ja tooteid ning 36% tõenäolisemad jälgima kuulsusi või suunamudijaid.

Loe põhjalikumat artiklit Kantar Media lehelt.