Eesti inimesed soovitavad ettevõtetest enim LuxExpressi ja Rahva Raamatut
07.04.2025
07.04.2025
NPS soovitusindeksi uuring kaardistab, kuivõrd soovitaksid inimesed erinevaid ettevõtteid, mille teenindusega nad on viimasel ajal kokku puutunud, oma sõpradele ja tuttavatele.
Kaardistatud valdkondade lõikes antakse kõrgeimaid hinnanguid raamatupoodidele, kinodele ning laevandusettevõtetele. „Eks see on üsna mõistetav, et meelelahutuslikes valdkondades on soovitusindeksid kõrgemad kui näiteks nendes valdkondades, milles kliendi peamine kokkupuude teenusepakkujaga on läbi arvete,“ märkis Kantar Emori uuringuekspert Kaisa Esko. „Siiski näeme, et ka meelelahutuslike teenuste siseselt on brändide soovitusindeksid varieeruvad. See tähendab, et on ka neid ettevõtteid, kes suudavad heale kogemusele lisaks pakkuda midagi erakordset.“ Eelmise aastaga võrreldes on tõusnud laevanduse, kindlustusvaldkonna ning infrastruktuuri ettevõtete keskmine soovitusindeks.
Valdkondades, kus klientide kokkupuuted on eelkõige läbi arvete ja veebikeskkonna, on selge eelis nendel ettevõtetel, kes on toimingud teinud lihtsaks. Näiteks kõrgeimalt hinnatud kindlustusettevõtte Iizi puhul kommenteerivad inimesed oma positiivset hinnangut sellega, et toimingud on kiired ja lihtsad.
Veebikeskkondade olulisuse pideva kasvu tõttu on Kantar Emor mõõtnud ka kodulehtede ja e-poodide soovitushinnanguid. Selle pingerea tipus on ettevõtted, mille üldine soovitusindeks oli samuti kõrge: näiteks Lux Expressi koduleht ja rakendus ning Iizi iseteeninduskeskkond. Kõige kõrgema keskmise soovitusindeksiga veebikeskkonnad on pankade internetipangad/iseteenindused ning apteekide e-poed, madalaim keskmine on toidukaupluste e-poodidel.
Eesti suurimate teenindusettevõtete soovitusindeksi NPS (net promoter score) uuring mõõdab klientide reaalsetel kogemustel põhinevat soovitushinnangut. Uuringus mõõdeti tänavu 79 ettevõtet. Kantar Emor viis uuringu läbi veebis perioodil 25.02.–18.03.2025 ja selles osales 2151 Eesti elanikku vanuses 16–74 eluaastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.