Otseülekanded ühendavad inimesi
02.09.2024
02.09.2024
Neil saadetel on ainulaadne võime panna maailm hetkeks peatuma. Otseülekanded on kordumatud ja nagu ikka, võib seal juhtuda kõike. Artikkel on inspireeritud 2023. aasta World Audiences Summitil tehtud esitlusest ning vaatab tagasi ka hiljutistele otseülekannetele.
See aasta on erakordne oluliste spordisündmuste tõttu: alles lõppenud olümpiamängud Pariisis, aga ka jalgpalli Euroopa meistrivõistlused Saksamaal ning Copa America Ameerika Ühendriikides meelitasid telerite ette palju fänne. Tegu oli suursündmustega, mida huvilised said erinevalt koroonaaegsetest üritustest nautida ka kohapeal.
Kui vaadata tagasi, siis 2022. aasta jalgpalli maailmameistrivõistlustel Kataris nägi maailm põnevat kulminatsiooni, kui Lionel Messi juhtis Argentiina võidule. Sellise mastaabiga võistluse finaalil on ainulaadne võime maailm hetkeks peatada. Argentiina (86%) ja Prantsusmaa (81%) vaatajanumbrid olid viimaste aastatel kõrgeimad. Telerite/muude seadmete kaudu jõudis ülekanne Argentiinas 73%ni auditooriumist, kuid see number ei arvesta veel nendega, kes vaatasid ülekannet avalikes kohtades.
Finaalmängud toovad kokku pered ja sõbrad, et vaatemängu nautida. Turniire vaadatakse erinevatel seadmetel. Kantar Media Global SportScope (40+ turgu) andmed näitavad, et peaaegu 30% spordifännidest vaatas jalgpalli maailmameistrivõistlusi nutitelefonist ja 17% arvutist. Selle suve olümpiamängudel – kus oli rohkem spordialasid kui kunagi varem – võime oodata nende numbrite suurenemist.
Iga-aastasel Eurovisiooni lauluvõistlusel on eriline võime tuua kokku üleilmne publik. Ja tegemist ei ole isegi spordisündmusega! Euroopa Ringhäälingute Liidu andmetel jõudis eelmisel aastal Liverpoolis toimunud võistlus 162 miljonit vaatajani. See on 30% rohkem kui viimase Ameerika Ühendriikide Super Bowli vaatajate arv.
Otseülekannete maagia seisneb nende võimes inimesi ühendada – olenemata sellest, kus nad asuvad või kuidas nad ülekannet vaatavad. See pakub häid võimalusi ka ringhäälinguorganisatsioonidele ja potentsiaalsetele reklaamiostjatele. Selleks on vaja saada hea ülevaade, kuidas otseülekandeid vaadatakse ning arvestada ka ühise vaatamise kõrget osakaalu (perega, sõpradega koos ekraanilt vaatamine).
Allikas: Kantar Media
Loe ka:
– Kuidas 18-24-aastased kogevad olümpiamänge ja kuidas neid köita?
– Jalgpalli Euroopa meistrivõistlused 2024: kuidas suurendada reklaamide mõju vaatajaskonna andmete põhjal?
– Juuli teleülevaade näitab Eesti inimeste huvi spordi vastu
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.