Peatne käibemaksu tõus paneb inimesi säästma ja kaupa ette ostma
27.10.2023
27.10.2023
Keskmisest enam mõjutab maksutõus muust rahvusest inimeste ning madalama sissetulekuga inimeste ostukäitumist. Kõige suurem osakaal praegusi säästjaid on kõige nooremas vanusegrupis ehk 15-24-aastaste seas, teiseks vanimas vanusegrupis ehk 75-84-aastaste seas. Nende seas, kelle puhul maksutõus ostukäitumist ei mõjuta, on keskmisest enam mehi (36%) ja vanusegruppidest 50-74-aastaseid (39%). Piirkondliku jaotuse järgi on nende seas aga keskmisest vähem Ida- ja Lääne-Virumaa elanikke. Viimased on uuringu järgi maksutõusule tundlikumad ning nende seas on keskmisest enam (24%) neid, kes plaanivad kaupa ette osta.
Kui vaadata erakondlikku eelistust, siis kõige enam on neid, kelle sõnul maksutõus nende ostukäitumist ei mõjuta, Reformierakonna (64%) ja Eesti 200 (54%) valijate seas. Kõige vähem on neid aga EKRE (21%) ja Keskerakonna (22%) valijate seas. Pea iga teine Keskerakonna ja EKRE valija kavatseb praegu rohkem säästa, et järgmisel aastal maksutõusuga toime tulla ning iga neljas nende valija plaanib kaupa enne aasta lõppu ka ette osta.
Kantar Emor viis uuringu läbi perioodil 12.-18. oktoober. Kokku osales veebi teel tehtud uuringus 1143 Eesti elanikku vanuses 15-84 aastat.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.