“Point+” uus osa keskendub suunamudija turundusele

08.01.2025

Turunduspraktikate taskuhäälingu “Point+” uues osas tuleb põhjalikult juttu suunamudijate kaasamisest turunduses: milline on üks hea suunamudija, millega turundajana arvestada suunamudijatega koostööd tehes, hinnastamisest, põnevatest arengutest selles valdkonnas jne. Külas on Promoty tegevjuht Aleks Koha.

„Promoty on influencer-turunduse CRM- ja otsingutööriist. Kes meiega on varasemalt kokku puutunud, on meid kasutanud võib-olla kampaaniatööriistana, aga kuna äri ja maastik on muutunud, siis meie äri on läinud rohkem rahvusvahelisemaks. See on nagu projektihaldustarkvara Trello vms, kus on siis lisaks küljes see, et on võimalik leida üles kõik maailma influencerid,“ tutvustas Koha.

„Mitte midagi ei läinud tegelikult nii, nagu me mõtlesime,“ rääkis ta Promotyga alustamisest. Lansseerimine läks palju edukamalt kui nad olid arvanud. Mõte oli kokku koguda suunamudijad ja viia nad kokku turundajatega. Esimeste kampaaniate puhul tuli ühe turunduskampaania kohta ööpäevaga 300-400 kandidaati. Hiljem saadi aru, et turundajad käisid oma kampaaniaid tihtipeale nende juures testimas ja pikaajalisi järjepidevaid kasutajaid polnud piisavalt. Promoty tegi klientidega intervjuusid, et nende vajadusi paremini mõista ning edaspidi liigutigi selleni, et ettevõtted saaksid oma suunamudijate n-ö portfelli hallata Promoty tootes.

Rääkides suunamudijate jälgijaskonnast, märkis Koha, et suunamudijatele hakkab orgaaniliselt pakkumisi tulema ca 3000 jälgijast alustades. „Umbes 10 000 jälgija juures, kui kaasatus on hea, tuleb regulaarselt ilmselt juba palju häid diile. Mingil põhjusel see maagiline number on 1000. Kui on väga hea nišš – näiteks mõned head raamatublogijad, kellel ongi vähem jälgijaid, aga kõrgelt kaasatud jälgijaskond – inimesed, kes teda jälgivad, tahavadki seda sisu näha,“ tõi ta näite. Kui nüüd sellele raamatublogijale saadetakse koostöö korras raamat ja tasu selle arvustuse eest, ei ole Koha hinnangul jälgijate jaoks väga vahet – nemad tahavad ennekõike arvustusi lugeda. Samas suunamudijaks saamine peaks tema sõnul tulema võimalikult loomulikult. „See peab olema osa su elust – kui näiteks promod mingit jõusaali, siis see peaks olema koht, kus sa tegelikult ka kogu aeg käid,“ lausus Koha. Eestis on suurima jälgijaskonnaga suunamudijad need, kes on jõudnud 100 000ni.

Kaasatus tähendab suunamudijate maailmas seda, kuivõrd aktiivselt jälgijad nendega suhtlevad. Kui inimesel on näiteks 10 000 jälgijat ja kaasatus on 10 protsenti (mis on juba väga hea tulemus), siis on umbes 1000 jälgijat, kes selle suunamudija loodavat sisu – näiteks storys’id ja postitusi – jälgivad, märgivad meeldivaks, kommenteerivad jne. „Kui on plaan mõne influenceriga koostööd teha, siis tasub neid natuke aega jälgida ja aru saada, mis nende elus toimub,“ soovitab Koha.

Kui suunamudija on koostööks juba välja valitud, tasub teda usaldada: nii selles, kuidas ta tehniliselt sisu loob kui ka sõnumi osas. Alguses taheti tema sõnul suunamudijatele ette kirjutada, mida ta peaks rääkima. „Järjest rohkem on influenceril vabad käed, mis on ka kõige parem viis seda teha. Tasub edasi anda ainult üks sõnum, mida influencer võiks oma jälgijaskonnale edastada – näiteks et selles proteiinibatoonis on 20g proteiini. See ongi ainuke asi, mis ta peab sisse panema – ülejäänu osas tee, mis tahad.“

Kuula-vaata lähemalt (SpotifyApple Podcasts):

Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.

Loe ka:
Turundustrendid 2025