“Point+” keskendub persoonadele
10.04.2025
10.04.2025
Kristiina Saks tõi persoonadest rääkides paralleeli ajakirjanduses tehtavate persoonilugudega. „Kui ühe ajakirjandusliku persooniloo aluseks on üks konkreetne päris inimene, siis ühe persoona aluseks on võib-olla 10, 100, isegi mitmed tuhanded päris inimesed. Persoona on selline kujuteldav lugu, mille aluseks on paljud inimesed: et me suudaks näiteks tuhandet inimest ette kujutada ühe inimese nahas. Kui ma ka aruannetes vahepeal persoonasid teen, siis mõnikord lugejal tekib see tunne, et selline inimene on päriselt täpselt üks-ühele olemas. Tegelikult ei ole, see on selline sarnaste inimeste koondinimene,“ ütles ta.
Kristiina ja Aivar rääkisid, et persoonad võimaldavad ettevõttel paremini oma kliente mõista ja kõnetada ning neile sobivamaid väärtuspakkumisi teha. Samuti võib see aidata mõista, milliseid kliente ja kuidas tasuks konkurendi juurest enda juurde meelitada, milliste puhul oleks see aga väga suur vaev.
Aivar Voogi sõnul on persoonade kaardistamiseks mitmeid võimalusi. „Kas alustada sellest tarbija vajaduste poolest: tema valu- ja rõõmupunktid ja kaardistada tema kokkupuuted selle teenuse või tootega. Teine variant on lähtuda suurtest andmemahtudest ja teatud tüüpi käitumismustrite alusel tekitada persoonad,“ kõneles ta.
Juttu tuleb ka sellest, kui palju persoonasid on mõistlik luua, millist andmestikku selleks kasutada, kui tihti tuleks persoonasid üle vaadata, kuidas loodut vormistada jne. Samuti tuuakse näiteid senistest persoonade loomise kogemustest.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Vaata ka meie uuringukooli videot, kus Kristiina Saks räägib lühidalt, kes on persoonad, miks neid kasutada ja kuidas me neid loome.
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.