Presidendikandidaatide toetus enne valimiskogu
23.09.2016
23.09.2016
Emor on pooleteise aasta jooksul küsinud Eesti elanikelt vanuses 15–74, kes nende meelest on sobivaim kandidaat Eesti presidendiks. Potentsiaalsete kandidaatide nimekiri on võrreldes eelmise aastaga oluliselt muutunud, kuid kaks nime on jäänud, need on kaks populaarseimat kandidaati – Marina Kaljurand ja Siim Kallas.
Alalised elanikud vanuses 15-74 |
|||||||
märts 2015 | august 2015 | dets. 2015 | aprill 2016 | juuni 2016 | august 2016 | 6.-8. sept 2016 | |
Marina Kaljurand | 10 | 14 | 20 | 30 | 25 | 30 | 40 |
Siim Kallas | 13 | 11 | 11 | 12 | 11 | 22 | 18 |
Mailis Reps | – | – | – | – | 2 | 8 | 8 |
Allar Jõks | – | – | – | 3 | 11 | 7 | 5 |
Mart Helme | – | – | – | 5 | 5 | 6 | 6 |
Eiki Nestor | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 7 |
Edgar Savisaar | 13 | 13 | 13 | 14 | 14 | – | – |
Indrek Tarand | 10 | 10 | 10 | 10 | 6 | – | – |
Muud kandidaadid | 29 | 28 | 23 | 8 | 9 | 8 | 7 |
Ei oska öelda | 24 | 22 | 22 | 16 | 15 | 14 | 9 |
– Ei mõõdetud eraldi | |||||||
Valimi suurus | 1251 | 1203 | 1133 | 1293 | 1375 | 1505 | 1009 |
Meetod | Omni- meetod (näost näkku ja veebi-intervjuud) |
Omni- meetod (näost näkku ja veebi-intervjuud) |
Omni- meetod (näost näkku ja veebi-intervjuud) |
Omni- meetod (näost näkku ja veebi-intervjuud) |
Omni- meetod (telefoni- ja veebi-intervjuud) |
Omni- meetod (telefoni- ja veebi-intervjuud) |
Veebi- intervjuud |
Kui eelmise aasta alguses juhtisid edetabelit Siim Kallas ja Edgar Savisaar, siis nüüd on selgelt eelistatuim kandidaat Marina Kaljurand 40%-ga, kelle toetus on ühtlaselt kõrge nii eestlaste ja mitte-eestlaste kui ka vanade ja noorte hulgas. Kaljuranna eelistuse tõus sai alguse tema määramisest välisministri kohale ja olulise kasvuimpulsi sai tema eelistus pärast Reformierakonna otsust eelistada Siim Kallast Marina Kaljurannale.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.