Rahasajust jääb valimistel väheks
20.04.2018
20.04.2018
Riigikogu tuleva aasta valimiste tulemus ei sõltu üksnes sellest, milline on valimisprogramm või parteiga seotud skandaalid, reitingutest leiab ka tsüklilised tendentsid, kirjutab Kantar Emori juhtivekspert Aivar Voog Äripäeva arvamusküljel.
Valimislubadusi jagatakse juba nüüd, kui aega on veel ligi aasta, poliitikud on muutunud oma otsustes ettevaatlikumaks ja ka populistlikumaks. Võtame näiteks kas või minister Jevgeni Ossinovski (SDE) ja peaminister Jüri Ratase (KE) Põlva-Valga ralli – sinna tormasid nad kohale selleks, et küüdelda kahe tillukese sünnitusosakonna reanimobiili rollis. Ja nüüd siis astub Ossinovski ministri kohalt tagasi, et pühkida pintsak puhtaks aktsiisiministri mainest, pühenduda valimistele ja suunata kukkuva reitingunoole ots taas üles.
Viimase kolmeteistkümne aasta jooksul on Eestis olnud kaks domineerivat erakonda. Kohalike valimiste aastatel (2005., 2009., 2013. ja 2017. aasta esimene pool) on domineerinud Keskerakond ja riigikogu valimiste aastatel (2007, 2011, 2015) Reformierakond.
Loe edasi Äripäevast.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.