„Point“+ toob turundaja jaoks reklaamiseadusest olulise välja
24.01.2025
24.01.2025
„Põhiline eesmärk reklaamiseadusel on kaitsta tarbijat ja luua aus konkurents konkurentide vahel,“ rääkis Lints. Tema sõnul on siin turundaja jaoks väga kasulikud erinevad juhendid ja meelespead (leiad need TTJA lehelt), mis annavad ülevaate, kuidas seadust mõista. „Kui me räägime reklaamist üleüldiselt, siis see on ju mõistetav ja arusaadav, et me ei räägi n-ö numbrite või tehnilisest järelevalvest. Me räägime väga subjektiivsetest hinnangutest: me räägime sellest, et igaüks vaatab seda reklaami väga erinevalt, tajub seda oma kultuurilise tausta, oma sotsiaalse tausta, igasugusel muul taustal,“ selgitas Lints. „Igaüks tajubki seda sõnumit ja reklaami erinevalt ja arvestades seda, kui palju me oleme ise TTJAs kolleegidega istunud, vaielnud, arutanud, joonistanud tahvlitele erinevaid asju, kuidas mõista, kuidas oleks kõige ausam seda tõlgendada, siis see on see põhjus, miks me neid juhendeid teeme. Me kirjutame lahti selle, millisele seisukohale, tõlgendusele me lõpuks jõuame.“
Lints tõdes, et reklaamimaailm on paratamatult selline, kus on palju tõlgendamise küsimusi. „Seda me näeme ka oma vaidlustes, sest need vaidlused kipuvad minema väga pikaks ja väga juriidiliseks: et mis tootega täpselt siis tegemist on, mida reklaamitakse, keda reklaamitakse.“ Ta toob saates ka selliste reklaamide näiteid, mis on konkurentides või tarbijates küsimusi tekitanud – olgu selleks hinnavõrdlus Lidli reklaamis või autorehvide reklaam, kus hiljem selgus, et suurt osa neist rehvidest ettevõttel müügiks ei olegi.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– Erkki Markkus meiliturundusest: liigume üks-ühele personaalse suhtluse peale
– “Point+” uus osa keskendub suunamudija turundusele
– “Point+” uus osa keskendub välimeediale
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.