Riietumine kodukontoris – kas dressid või viisakas triiksärk?
11.05.2020
11.05.2020
Kuidas riietuvad veebikohtumisteks kodukontoris töötavad inimesed? Viisakalt? Või veedavad hoopis terve päeva pidžaamas? Kantar uuris üle maailma erinevates riikides, kuidas inimesed karantiini ajal kodus töötades riietusse ja enese eest hoolitsemisse suhtuvad.
Kas me pingutame vähem, kui kohtume inimestega vähem, lahkume kodust harvem ning üldiselt töötame enamjaolt mugavalt kodustes tingimustes? Kantar uuris inimestelt Ühendkuningriikides, USAs, Austraalias, Prantsusmaal, Kanadas, Saksamaal, Itaalias, Hispaanias, Mehhikos ja Hollandis nende rõivavalikute ja välimuse ning isikliku hügieeni kohta koroonapandeemia ja karantiini ajal. Küsitlusest selgus, et enamik rõivastub kodukontoriks vabamalt, kuid vanad harjumused püsivad endiselt.
Uuringu järgi riietub 17 protsenti vastajaist endiselt kontorisse sobival moel, isegi kui töötatakse kodus. See osakaal on suurem meeste hulgas (19% vs. 15% naistest) ja palju kõrgem näiteks Prantsusmaal (29%) ja Mehhikos (26%) kui teistes uuritud riikides, näiteks Austraalias vaevub kontoririietesse end sättima vaid 7 protsenti vastajaist.
Kui küsiti enese eest hoolitsemise kohta, siis väitis 14 protsenti vastajaist (13% meestest ja 15% naistest), et nad on liiga hõivatud kodukooli, kodukontori või pere eest hoolitsemisega, et püsida oma normaalses tavapärases isikliku hügieeni rutiinis. Enim oli selliseid inimesi Mehhikos, kus koguni 40 protsenti vastajaist väitis, et neil pole sama palju aega kulutada enda sättimisele nagu tavaliselt.
Siiski väitis 35 protsenti vastajaist, et on jätkanud oma tavapärast enese eest hoolitsemise, juuste ja meikimisega seotud rutiini. Nende osakaal oli suurim Saksamaal (44%) ja madalaim Prantsusmaal (25%). Mis lubab arvata, et ülejäänud ei ole jäänud päris normaalse tavapärase rutiini juurde … aga sellel on ilmselt vähe pistmist liigse hõivatusega.
Kuid mis see tavapärane rutiin on üldse? Kantar Worldpaneli tarbijauuringute andmed eelmisest aastast näitavad, et erinevates riikides keskmiselt on inimesel nädalas kokku 51 välimuse ja hügieeniga seotud toimingukorda. Naiste puhul on keskmine toimingute arv kõrgem kui meestel. Täistööajaga töötajatel, kes töötavad kodukontoris, on nädalas keskmiselt 10,6 hoolitsustoimingut vähem kui neil, kes ei tööta kodus. Kuid karantiini ajal pole suurt langust toimunud. Vaatluse all olnud riikides on näiteks sellised peamised hügieenitegevused nagu pesemine ja suuhooldus olnud karantiinis suhteliselt stabiilsed, samal ajal kui parfüümi ja kosmeetikatoodete kasutamine – mis ilmselt ei tule üllatusena – on drastiliselt vähenenud, kui arvestada kasutuskordi.
Ligi veerand vastajaist (17% meestest ja 25% naistest) väitis, et neile meeldis, et ei pidanud kenade riiete ja meikimisega vaeva nägema, kuna inimestel on palutud kodudes püsida ja silmast silma kohtumisi praktiliselt ei toimu. Vaid 14 protsenti (12% meestest ja 16% naistest) tunnistas, et nad üritavad veebikohtumistel kenad välja näha.
Kui vabast riietusest me siis räägime? Umbes viiendik vastajaist Itaalias ja neljandik vastajaist Hispaanias tunnistas, et nad veedavad terve päeva pidžaamas toimetades. Kõigi vaadeldud riikide keskmisena tunnistasid seda rohkem naised (16%) kui mehed (12%).
Ainult 3 protsenti vastajaist märkis, et kannab viisakat kontoririietust vööst ülevalpool ning vööst allpool vabaajariietust – üks võimalik lahendus mugavuse ja professionaalsuse tasakaalus hoidmiseks praegusel virtuaalkohtumiste perioodil.
Allikas: Kantar
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.