Suurbritannia väärtuslikem bränd on taas Vodafone
16.09.2019
16.09.2019
Sarnaselt eelmise aastaga on Suurbritannia väärtuslikem bränd tänavu taas Vodafone, selgub Kantari ja WPP koostatud kõige väärtuslikemate brändide analüüsist BrandZ.
Võrreldes eelmise aastaga on esikolmik jäänud samaks: 26,5 miljardit USA dollarit väärt telekommunikatsiooniteenuste pakkuja Vodafone’i järel on teisel kohal HSBC pank (väärtus 23,2 mld dollarit) ning kolmandal kohal naftatootja Shell (väärtus 20,7 mld dollarit).
Kuigi Suurbritannia brändid on endiselt tarbijate hulgas tuntud ja armastatud, jääb nende väärtuse kasv alla BrandZ Global TOP 100 brändile, mille koguväärtus kasvas mullusega võrreldes 7 protsenti. Suurbritannia 75 väärtuslikema brändi koguväärtus on aga eelmise aastaga võrreldes 3 protsenti vähem.
Kui pooled kaubamärgid 75-st on oma väärtuses kaotanud, kahanedes keskmiselt 12 protsenti, siis pooled kaubamärgid on kasvanud keskmiselt 13 protsenti. Hoolimata sellest, et Suurbritannia väärtuslikemate brändide koguväärtus on 263,3 miljardit dollarit, on see kahanemas, kuna globaalsed brändid muutuvad võrdluses konkurentsivõimelisemaks. Samuti on oma mõju avaldanud majanduslik ebakindlus, mitmed investorid on näidanud vastumeelsust investeerida.
Edetabeli esikolmiku moodustavad kaubamärgid on ka ainsad Suurbritannia brändid, mis on maailma saja väärtuslikuma kaubamärgi hulgas esindatud.
75 brändi hulgas domineerivad teenuste ja jaekaubanduse kaubamärgid, kokku 33 brändiga: 8 telekomiteenuste sektorist, 9 panganduse valdkonnast, 2 energia ning 14 jaekaubanduse vallast, moodustades kokku 67% brändide koguväärtusest.
Suurimad tõusjad edetabelis on toidu kohaletoimetamise teenus Deliveroo (väärtus 1,4 mld USD, kasv 54%), Costa Coffee (väärtus 1,5 mld USD, +48%), pruulikoda BrewDog (väärtus 1,2 mld USD, +40%), online-supermarket Ocado (väärtus 2 mld USD, +35%) ning tervislike jookide bränd Innocent (väärtus 1,3 mld USD, +35%).
BrandZ väärtuslikemate brändide edetabel baseerub Bloombergi turuanalüüsi andmeil ja tarbijauuringutel.
Allikas: Kantar UK
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.