Tutvu Kantari värske ilutoodete tarbimise raportiga
04.12.2023
04.12.2023
Kodukontorist töötamine on ilurutiine muutnud. Võrreldes 2019. aastaga on ilutoodete tarbimine naise seas vähenenud 7%. Andmed näitavad, et Suurbritannias, Prantsusmaal ja Hispaanias moodustavad üle 55-aastaste naiste ostud pea poole kõikidest ilutoodete ostudest. See vanusegrupp kasutab ilutooteid keskmiselt 47 korda nädalas. Neid iseloomustab brändilojaalsus ja ostmine harjumuspärastest kohtadest. Selles vanusegrupis tunnevad paljud end nooremana kui nende sünniaasta näitab, inimeste enesetaju peaksid brändid ka oma sõnumite koostamisel silmas pidama. Portugali andmed näitavad, et 55+ vanuses meestel taastus koroonapandeemia järel ilutoodete tarbimine kiiremini kui naistel.
Noorem ehk z-põlvkond (sündinud alates 1997) peab oluliseks jätkusuutlikkust. Ameerika Ühendriikides märgib neist 47%, et nad väldivad keskkonnale kahjulikke tooteid ning 46% ütleb, et teeb valiku looduslike toodete kasuks. Märkimisväärne on ka nende usk looduslike toodete tõhususse: 31% usub, et need tooted on tõhusamad. See põlvkond eelistab traditsioonilisele reklaamile suusõnalisi soovitusi. Näiteks Ameerika Ühendriikides märkis 43% selle põlvkonna vastajatest, et on ostnud ilutoote soovituse põhjal, see on oluliselt rohkem kui kõikide vastajate keskmine (28%).
„Kui z-põlvkond tõuseb esile, leiab iluturg end pöördepunktist. See põlvkond ei järgi ainult olemasolevaid trende, vaid loob uusi ja seab ka uusi standardeid,“ kommenteerib Ashley Kang Kantarist.
Ameerika Ühendriikides ostetakse ilutooteid aina enam veebist. Prantsusmaal on traditsioonide võlu endiselt veel elus ja nii tehakse märkimisväärne osa iluostudest apteekidest. Kõige selle keskel kogevad inimesed praegu majanduslikke väljakutseid, mis siiski ei ole paljude jaoks nõudlust aeglustanud. Näiteks Brasiilias on näha nõudlust katsetamise järele ja soovi ilu peale kulutada. Näib, et huulepulgaefekt (soov ka majanduslikult keerulisel ajal endale midagi head lubada) ei ole kuskile kadunud.
Kui rääkida trendidest, siis raport toob välja, et päiksekaitsekreem on aina enam saanud nahahoolduse oluliseks osaks. Näiteks Indoneesias ei olnud 2023. aasta aprilli kuumalaine lihtsalt järjekordne palav kuu, vaid n-ö äratuskellaks. Naha tervisest räägitakse rohkem ja seda just tervikliku lähenemisega, mitte ainult päisekaitsele keskendudes.
Reaalajas e-kaubandus on Põhja-Aasias kõrgelt arenenud. Lõuna-Koreas on selline ostlemisviis (nt videos otseülekanne, kus saab kohe ka tooteid osta) leidnud eriti suure jälgijaskonna 45-54-aastaste ja 55-65-aastaste vanusegruppides.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.