Ülemiste keskus hoiab kümnendat aastat Tallinna parima kaubanduskeskuse tiitlit
15.10.2024
15.10.2024
Ülemiste keskus on jätkuvalt kõige tuntum ja kõige suurema ostjaskonnaga keskus. Viimase kahe kuu jooksul on sealt kaupu ostnud või teenuseid tarbinud peaaegu iga teine pealinna piirkonna elanik. Ülemiste tugevuseks hindasid vastajad laia kaubavalikut, häid parkimisvõimalusi ja sobivust kogu perega ostlemiseks.
”Sealt edasi tulevad Rocca al Mare ja Kristiine keskus, mille vahel käib tihe rebimine nii tuntuse kui ka ostjaskonna suuruse osas,” rääkis uuringuekspert Anu Varblane. ”Rocca al Mare keskus on suutnud luua tugeva ja lojaalse kliendibaasi ning toimib piirkondliku keskusena, mida eriti selgelt eelistavad Haabersti ja Harku valla elanikud. Kristiinet peetakse parima transpordiühendusega keskuseks.”
Tuntuselt neljandale kohale on tõusnud Tallinna Kaubamaja, mis on oma positsiooni taastanud ja Viru Keskusest mööda läinud. ”Viimasel paaril aastal on olnud huvitav jälgida ka T1 käekäiku, mis on järk-järgult oma kontseptsiooni muutnud. Kolme aastaga on T1 tuntus kasvanud ning nüüd jääb see vaid napilt alla Viru Keskusele. T1 on elanike arvates Tallinna kõige eristuvam kaubanduskeskus,” kommenteeris Varblane
Traditsiooniliselt on Tallinna ja Harjumaa elanike eelistatuim koht parfümeeria ja kosmeetikatoodete ostmiseks Kaubamaja. Mööbli ja sisustuskaupade kategoorias on esikohal Järve keskus. Kõigis teistes uuringus kaardistatud kaubagruppides on eelistatuim kaubanduskeskus Ülemiste.
Tallinna ja Harjumaa elanikud eelistavad riideid osta H&Mist. Nii naiste- kui meesteriiete kategoorias populaarsuselt teisel kohal olev Reserved jääb liidrist oluliselt maha. Lasteriiete puhul ei ole H&M-i edumaa nii suur ja teisel kohal olev Pepco on viimastel aastatel oma ostjaskonda oluliselt kasvatanud. Jalatsite kategoorias juhib NS King, kuid jõulist kasvu jätkab Weekend.
Ligi 40% pealinna piirkonna elanikest külastab vähemalt kord kuus mõnda kaubanduskeskuses asuvat söögikohta. Ülekaalukalt eelistatuimaks söögikohaks on Lido, millele järgnevad Chopsticks ja Vapiano.
Uuring viidi läbi veebis ja telefoni teel perioodil 19. august–10. september ning sellele vastas 1253 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74.
Kuula ka Anu Varblase intervjuud Kuku raadio saates “Kuku pärastlõuna”:
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.